Gemeente wil kosteloos bijna helft van bouwgrond afnemen

Andy Calle
Topic Starter

Gemeente wil kosteloos bijna helft van bouwgrond afnemen

#1 , 31 aug 2015 11:28

Beste,
Ik heb vorige week mijn bouwvergunning aangekregen. De bouwgrond ligt aan een grote baan en aan 1 zijkant een straat van 5m breed. Nu zet de gemeente dat ik de vergunning krijg op voorwaarde dat ik 4m aan de kant van de zijstraat op mijn koste aan hen afgeef. Mijn stuk grond is 10m breed en zou een huis van 6m breed opkomen. Kan dit dan dat ik zomaar de rest (lees bijna de helft) van mijn stuk grond gratis moet afgeven? Notaris kosten zijn voor mij.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Andy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 31 aug 2015 12:24

Niemand kan u verplichten om u eigendom gratis te schenken. Waarschijnlijk zijn er plannen om die zijstraat te verbreden, en gaat het moeilijk worden voor u vergunning.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2015 12:32

Wat zeggen de rooilijkplannen? Indien er geen rooilijn is voorzien, zullen ze het moeten onteigenen.

Reclame

k.b.

#4 , 31 aug 2015 13:13

Als je dat niet afstaat dan is je vergunning niet OK ...

Was bij ons ook zo ( al ging het maar over een 60 m² aan de straatzijde) ... het stukje voor de "ontworpen rooilijn" ... en enkele jaren later krijg je dan de eer om nogmaals geld op te hoesten voor de aanleg van een greppel , boordsteen en desgevallend een voetpad ...

Neen ik vind het ook niet fair ...

k.b.

Terug naar “Andere”