Toegang tot mijn eigendom

Debbie1981
Topic Starter

Toegang tot mijn eigendom

#1 , 10 aug 2015 22:07

Beste,

Ik heb huis gekocht met achteraan deel parkgebied. Mijn eigendom in parkgebied is gescheiden door een rivier. Echter, achter de rivier is stuk land ook nog van mij maar indien ik niet via de buren kan gaan, kan ik mijn eigendom niet betreden achter de rivier dus kan ik dit stuk grond ook niet onderhouden.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Mvg
Debbie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 10 aug 2015 22:12

Had de vorige eigenaar geen afspraak met de buur om via die weg naar dat stuk grond te gaan? zou dit onder ladderrecht kunnen vallen? Of ging hij met de boot naar de overkant?

Debbie1981
Topic Starter

#3 , 10 aug 2015 22:17

Vorige eigenaars hadden beek (niet zo breed hoor) overkapt en bouwovertreding begaan. Ze hebben grond terug weg moeten halen. Zowel eigenaar links en rechts moeten ook grond weghalen en beek open leggen maar vraag blijft dus: hoe geraak ik aan eigendom achter deze beek want langs de achterkant kan ik er ook niet aan...

Reclame

eylis

#4 , 10 aug 2015 22:25

ha, een beek dus. Houten ophaalbaar brugje plaatsen? Moet je er persé met je auto over kunnen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 aug 2015 08:57

Een paar laarzen kopen, of anders een 4x4 als je er met de auto over moet.

sloeberken

#6 , 11 aug 2015 09:15

Misschien eens goed u akte lezen, of raad vragen aan u notaris. Ik vermoed dat er toch ergens een oplossing moet zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 11 aug 2015 11:42

Er gewoon wat planken overleggen.
Of als er bomen staan met een liaan naar de overkant zwieren.
Of ingeval van hoogtevrees een tunnel graven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105

#8 , 11 aug 2015 12:02

Voor we hier ons de voorstelling beginnen maken dat we hier voor een beek staat die even breed is als de Schelde in Antwerpen, hoe breed is die beek en hoe diep? Dat is essentiële info die je al in uw eerste post had moeten meegeven (toen uw beek nog een rivier was)
Hopelijk ken je het verschil tussen een beek, een rivier en een stroom :lol:

sloeberken

#9 , 11 aug 2015 12:07

Dit is een juridisch forum mensen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#10 , 11 aug 2015 12:10

En om op een juridische verantwoorde wijze een antwoord aan TS te kunnen geven is deze info nodigj

Terug naar “Andere”