tuin ligt hoger, voor wie kosten?

Wendy56
Topic Starter

tuin ligt hoger, voor wie kosten?

#1 , 08 jun 2015 16:18

Wij hebben een 'sleutel op de deur' gekocht. Nu bouwt de bouwheer achteraan ons huis een nieuwe woning. Deze woning ligt een stuk lager. Voor wie zijn de kosten, aangezien wij hoger liggen om dit te stutten? Wij zijn hier op voorhand niet voor gewaarschuwd geweest. Graag zou ik er jullie mening over horen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2015 16:37

Achter uw tuin vermoedelijk?

BrechtS

#3 , 09 jun 2015 00:36

Tenzij u woont in de verkaveling Diepenbroek te Wetteren acht ik de kans klein tot onbestaande dat er een woning achter uw woning wordt gebouwd. Tenzij u bedoelt achter uw tuin zoals aangehaald door Franciscus. En op welke manier bedoelt u stutten? Waarom is dat nodig? Ik snap de situatie niet volledig.

Reclame

Wendy56
Topic Starter

#4 , 09 jun 2015 10:39

Ja, achteraan onze tuin wordt gebouwd. Die mensen hun tuin grenst aan onze tuin. Toen we ons huis gekocht hadden, was deze grond achteraan gelijk. Nu ze aan het bouwen zijn, hebben ze zoveel uitgegraven dat hun tuin 1.5meter lager ligt. We vragen gewoon af wie moet opdraaien voor de kosten om deze grond te stutten.

Lanox

#5 , 09 jun 2015 10:41

Als zij het reliëf van de grond veranderen zijn ze ook verantwoordelijk voor alle gevolgen hiervan.

Turaki

#6 , 09 jun 2015 10:51

Neem veel foto's van de huidige toestand (dateren door bv krant bij op foto's), en zodra iets wijzigt in uw nadeel (afkalving) stelt u hen in gebreke. Goede huisvader principe vereist dat u hier meteen op reageert, om zo de kosten voor hen niet nodeloos hoog te maken.

mava105

#7 , 09 jun 2015 12:52

Voor een dergelijke afgraving is er een bouwtoelating nodig.

Terug naar “Andere”