Beste,
Ik bezit een appartementje in een kleine blok (5 appartementen) waar we al enkele jaren met een nalatige syndicus opgescheept zitten. Ik heb er nooit heel veel aandacht aan besteed wegens weinig tijd en het feit dat ik op mijn eigen niet genoeg weeg op het stemrecht. Echter nu loopt de emmer over. Het is nu zover gekomen dat hij onrechtstreeks verantwoordelijk is het het vertrek van mij n huurder.
Enkele feiten:
de sydicus heeft onlangs zijn personeel ontslaan (vernomen via de personeelsleden zelf) en de site die ze nog hebben vermeld geen telefoonnr.
De syndicus zelf reageert op geen enkele mail.
De laatste AV dateert van 2013. Van deze AV hebben we zelfs nooit een verslag gekregen. In de jaren daarvoor was er ook niet jaarlijks een AV.
Onze lift staat al bijna 2 jaar stil, blijkbaar vanwege een waterlek in het dak, wat ooit is doorgesijpeld op de motor.
Het dak is hersteld (en geisoleerd zonder medeweten of vraag??) maar de lift staat nog steeds still. Dit zou nu een verzekerings kwestie zijn, maar ondertussen komt er maar geen oplossing en de syndicus onderneemt geen enkele aktie.
Het onderhoudscontract loopt ondertussen gewoon door (voor een stilstaande lift ???)
Wij zijn ook al verschillende jaren vragende partij voor een renovatie van de lift naar de nieuwste normen, maar ook hier komt geen schot in de zaak.
De problemen met de lift beginnen nu wel ernstig te worden, want ik verlies er mijn huurder door, zal het appartement (3de verdiep) moeilijker kunnen verhuren, en op het 2de verdiep woont een alleenstaande bejaarde dame die onlangs gevallen is en haar appartement niet meer kan verlaten.
Graag had ik advies gekregen over wat mijn rechten zijn en hoe ik dit probleem kan oplossen.
alvast bedankt