papier opmaken voor samenwonen ni mijn eigen huis

willams
Topic Starter

papier opmaken voor samenwonen ni mijn eigen huis

#1 , 28 apr 2015 09:24

Hallo,

Ik heb de volgende vraag, ik bezit een eigen woning die ik nog afbetaal.
Mijn vriendin en haar kind wil haar adres bij mij laten zetten, maar ik heb nu gehoord dat je dan best een papier opmaakt dat ze bevoorbeeld de woonst verlaat bij einde relatie.
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat wanneer het adres er staat en het zelfs niet eigendom is, ze moeilijk buiten te zetten zijn, en de rechter zelfs kan beslissen dat als ze nergens terecht kunnen, en
dat zelfs na twee jaar samenwonen het aanzien wordt als een contract.
Nu ik wil ze niet onmiddelijk op straat zetten ofzo, ik ben schappelijk, ik wil gewoon als zij vb het varken gaat uithangen enzo dat ze daar ook gaan maanden nog blijft plakken en ze vertrekt.
Weet hier iemand iets van< een papier opmaken ofzo

Mvg
Christof

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 28 apr 2015 09:29

Een papier zal hier niets aan wijzigen. Zodra uw vriendin (en haar kind) hun domicilie in jouw woning zetten, is het hun gezinswoning en kan jij hen inderdaad niet van dag A op dag B buiten zetten. Als er een einde komt aan de relatie of u om een andere reden uw vriendin weg wil, zal u dit ofwel samen overeen moeten komen ofwel haar een AS sturen (naar je eigen woning dus, maar op haar naam) dat je haar, naar aanleiding van jullie breuk, x aantal weken (een redelijk termijn! Niemand kan een nieuwe woning vinden op 2 weken!) geeft om een andere woonst te zoeken. Houdt zij zich daar niet aan, zal u langs de vrederechter moeten passeren.

sloeberken

#3 , 29 apr 2015 20:11

Wel opletten met u meubels en dergelijke, laat dit allemaal door een deurwaarder opmaken in een exploot met foto's.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”