Verkoop van onr goed, wenst de koper niet te zien!

smart
Topic Starter

Verkoop van onr goed, wenst de koper niet te zien!

#1 , 18 mar 2015 07:03

Bij verkoop van mijn onroerend goed, heeft x voorkooprecht! Ik wens deze persoon niet te zien! kan ik volmacht geven aan mijn notaris? Wat zijn de eventuele kosten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mar 2015 07:25

http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... 904/search" onclick="window.open(this.href);return false;

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2015 09:33

Bij elke koop-verkoop van een onroerend goed dient de notaris van de koper na te gaan of er een voorkooprecht op het goed rust en dient hij de rechthebbende hiervan te informeren. (Voorkooprecht betekent dat de recht hebbende het goed kan kopen aan dezelfde prijs waartoe een andere kandidaatkoper zich verbindt.) Er is dus geen contact tussen verkoper en rechthebbende nodig totdat de rechthebbende zijn voorkooprecht ook effectief uitoefent.

Reclame

smart
Topic Starter

#4 , 18 mar 2015 12:54

En bij passeren van de akte? Kan de verkoper een volmacht geven aan notaris?

KimSe

#5 , 18 mar 2015 13:53

Aan een notaris kan geen volmacht gegeven worden, welk aan zijn medewerkers of een vertrouwenspersoon (behalve de notaris) van de verkoper...

Maar informeer gewoon even bij je notaris, misschien heeft hij wel een apart zaaltje ter beschikking en hoeven koper en verkoper elkaar niet fysiek te zien... en kun je toch de kosten van een volmacht uitsparen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mar 2015 14:45

Eerst gaan tekenen en een uur later de andere... kan toch perfect.

Terug naar “Andere”