Beslag op onroerende goederen

PeterDG
Topic Starter

Beslag op onroerende goederen

#1 , 22 nov 2014 09:56

Beste,
Door scheiding en een faling ben ik alles kwijt geraakt en woon ik recentelijk terug voorlopig bij mijn ouders.
Nu vind ik dit zeer lastig voor hen want nu komen er regelmatig deurwaarders over de vloer bij hun.
Het is zover gekomen dat er nu een deurwaarder is langs geweest voor beslag te leggen op mijn spullen, maar aangezien ik niets meer heb heeft hij spullen van mijn ouders opgeschreven.
Kan dit helpen dat ik terug verhuis en mijn domicilie terug op een apart adres plaats zodat mijn ouders geen zorgen meer moeten maken?
Helpt dit voor de spullen die ze nu reeds hebben opgeschreven bij mijn ouders thuis.
Zelf ben ik werkloos voor het ogenblik.
Dank u voor het antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 22 nov 2014 10:12

Uw ouders gaan bezit van de spullen moeten aantonen, dan kan de deurwaarder het niet meenemen. Voor alles waar ze geen documentatie van kunnen hebben, kan de deurwaarder eventueel beslag leggen.

Ergens anders gaan wonen is inderdaad het veiligste voor uw ouders, al zal dat gezien uw situatie zeer moeilijk worden.

wanton

#3 , 22 nov 2014 10:23

Huurcontract opmaken voor bemeubelde kamer.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 nov 2014 10:31

Peter ben je niet verschoonbaar verklaart, is je faillissement reeds afgesloten???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 22 nov 2014 17:42

Revindicatie procedure opstarten bij beslagrechter indien geen andere oplossing daar dan niet te lang mee wachten.

bartvdv

#6 , 22 nov 2014 17:45

Uw ouders gaan bezit van de spullen moeten aantonen, dan kan de deurwaarder het niet meenemen. Voor alles waar ze geen documentatie van kunnen hebben, kan de deurwaarder eventueel beslag leggen.

Ergens anders gaan wonen is inderdaad het veiligste voor uw ouders, al zal dat gezien uw situatie zeer moeilijk worden.
De deurwaarder mag daar zijn voeten aan vegen. Hoeft daar geen rekening mee te houden. Het is uiteindelijk de (dure) beslagrechter die zal beslissen of de documenten volstaan.

mava105

#7 , 22 nov 2014 19:48

In het verleden (misschien nu nog) waren er oplichters op ronde die bij oude mensen aanboden de schouw te komen vegen, grote voorschotten inden, en dan niet meer opdaagden. (zitten nu misschien allemaal achter de tralies)

PeterDG
Topic Starter

#8 , 26 nov 2014 16:59

We hadden een huurcontract opgesteld en laten registreren voor gemeubelde kamer,
Neen faillisement is nog steeds niet afgesloten.
Dus als ik mijn domiciel op een nieuw adres kan plaatsen zijn mijn ouders gerust van de deurwaarders?
Dank u voor de antwoorden

Franciscus

#9 , 26 nov 2014 19:10

Zal niet veel helpen .... vermoedelijk ook geen toelating gemeente om gemeubeld te verhuren dus verdeling woning.

mava105

#10 , 26 nov 2014 19:59

Verkeerd geplaatst :roll:

Terug naar “Andere”