Een aantal maanden later kreeg ik telefoon van de zaakvoerder met de mededeling dat Puur Keukens failliet was maar dat hij een voorstel had. Aangezien hij het voorschot nog niet had doorgestort en intussen werk had gevonden als verkoper bij Ixina keukens zou het mogelijk zijn om het voorschot te behouden als ik daar een keuken zou bestellen. Er moest alleen opnieuw gekozen worden en de prijs zou zowat hetzelfde zijn naar gelang wat er gekozen werd natuurlijk.
Dus ik met mijn zoon naar Ixina in Bekkevoort om alles opnieuw te kiezen

Alles werd op papier gezet natuurlijk maar het voorschot vond ik niet meer terug op de bestelbon, hiervoor had hij een lange uitleg waarbij er veel gezegd werd en waar je daarna niet echt meer weet wat er gezegd is.
Nu is mijn keuken geplaatst, ben niet tevreden maar dat is een ander verhaal

En ja het voorschot van 1.500 euro is nergens terug te vinden op de factuur. Het antwoord van de verkoper is het volgende :
"Voor het bedrag van 1500 euro is destijds door Puur Keukens een voorschot factuur verstuurd.
Die heb je ontvangen, gezien je dit voorschot ook aan Puur Keukens hebt betaald.
Dus heb je eigenlijk twee facturen voor de hele keuken, zijnde de voorschotfactuur van Puur Keukens en de saldofactuur van Ixina Keukens.
Die twee samen maken je totaalbedrag."
Ik heb het gevoel dat het voorschot toch in eigen zak van de verkoper (vorige zaakvoerder Puur Keukens) is verdwenen want hoe kan je nu garantie hebben op een keuken waar een deel van het betaalde bedrag op naam staat van een andere firma. Iemand een gedacht hierover ? Met dank, Monique