Verkoop huis (erfenis) Akte??

Loxy
Topic Starter

Verkoop huis (erfenis) Akte??

#1 , 11 sep 2014 16:36

Hallo,

Wij verkopen ons huis, de compromis is in opstelling bij de notaris. Maar hij vraagt nu om een eigendomsakte.
Deze hebben wij bewust niet afgegeven, aangezien wij dat niet hebben. Mijn vriend heeft slechts een aangifte van nalatenschap van zijn moeder naar hem. Meer hebben wij op het registratiekantoor niet kunnen krijgen.

Wat nu?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 11 sep 2014 16:58

Hallo,

Wij verkopen ons huis, de compromis is in opstelling bij de notaris. Maar hij vraagt nu om een eigendomsakte.
Deze hebben wij bewust niet afgegeven, aangezien wij dat niet hebben. Mijn vriend heeft slechts een aangifte van nalatenschap van zijn moeder naar hem. Meer hebben wij op het registratiekantoor niet kunnen krijgen.

Wat nu?
Hoe is zijn moeder eigenaar geworden? Met die akte kan je de notaris al goed op weg helpen.

Anders (als daar ook geen akte van te vinden is) weet de notaris zelf zeer goed de weg om de nodige documenten te bemachtigen.

Loxy
Topic Starter

#3 , 11 sep 2014 19:22

Zijn moeder heeft dit zelf ook maar door een schenking van haar ouders gekregen. Dus ook geen akte van haar.

Reclame

bosprocureur

#4 , 11 sep 2014 19:49

Zijn moeder heeft dit zelf ook maar door een schenking van haar ouders gekregen. Dus ook geen akte van haar.

Deel dat dan mee aan de notaris; die zal daar wel weg mee weten. Sowieso zal de notaris een aantal opzoekingen moeten doen.

Bestaat er niets van officiële documenten, al was het maar bijvoorbeeld een aanslagbiljet in de onroerende voorheffing?

Loxy
Topic Starter

#5 , 11 sep 2014 20:01

Wij hebben hem een aangifte van nalatenschap bezorgt, maar nu kwam hij dus toch vragen naar een eigendomsakte ... Een factuur van het K.I. Kunnen wij uiteraard ook voorleggen.

wanton

#6 , 13 sep 2014 16:59

Loxy , sorry dat ik het zo stel. Erfenis, vriend (niet getrouwd) : en u zegt 'wij verkopen'.
Ik zou u willen meedelen dat u , met die gegevens, niets te maken heeft met dat huis. En dat u persoonlijk niets gaat krijgen.
Of zijn er nog dingen die meespelen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”