Mag een notariskantoor die de notariële akte heeft verleden van een appartement in een mede -eigendom van slechts 2 appartementen weigeren om de adresgegevens van de nieuwe eigenaar te bezorgen aan de andere eigenaar die erom verzocht heeft?
De bediende aan de balie van het notaris kantoor beweert dat die gegevens privé zijn en ze die dus niet mogen doorgeven, terwijl het immobiliën kantoor die de verkoop in handen had mij naar de notaris heeft gestuurd.
Het gaat toch om een mede-eigendom waarin gemeenschappelijke delen zijn!?
weet er iemand onder jullie of er ergens een vermelding in de wetgeving staat waarop ik me kan beroepen om een administratie (notaris, registratie ...?, want we hebben geen syndicus) te verplichten om mij die gegevens wel te bezorgen? zo ja waar kan ik daarvoor terecht? Past deze vraag eventueel in het kader van de openbaarheid van bestuur? of kan iemand van dit forum ze beantwoorden?
Ik heb deze gegevens nodig omdat ik de vrederechter wil verzoeken om een clausule aanwezig in de basisakte akte en de statuten van het gebouw nietig te laten verklaren, bovendien moet er voor 1 september 2014 een wettelijk reglement van mede-eigendom zijn, terwijl in de notariskakten vermeld werd dat ons appartementsgebouw niet valt onder de appartements--wet omdat er slechts 2 appartementen zijn. Is dit correct???
Dat betekent op dit ogenblik dat het gelijkvloers appartement ALLES voor het zeggen heeft, vermits hij de meeste aandelen heeft en ik zelf geen enkel recht van spreken heb. Wat hij wil wordt uitgevoerd, wat hem niet past helemaal niet!
dank bij voorbaat