Maar als dat in onze buurt moet gebeuren, dan vinden we dat vervelend. Dan komt dit allemaal te dicht in onze comfortzone. Kinderen spelen tijdens de speeltijd. En oude zieke (dementerende) mensen willen we niet zien passeren in hun rolwagentjes. We willen niet geconfronteerd worden met onze eigen toekomst. En die 4 bestelwagens per week willen we ook niet zien voorbijrijden. (al zijn we dan wel op ons werk, maar soit...)
Ik voorspel dat deze buurtbewoners zeker een advocaat zullen vinden om hun zaak te verdededigen (tuurlijk de man moet ook zijn boterhammen smeren: en dit zijn standaardcases, piece of cake

Prognose: 80% dat de buurtgroep dit verliest. Want dacht je nu echt dat de opdrachtgever voor deze instellingen van openbaar nut en sociale zorg over 1 nacht ijs is gegaan? Dit gaat niet over een appartementsgebouw, niet over U-place en niet over een asiel voor politieke vluchtelingen. Dit gaat niet over een commerciele investering van een bouwpromotor. Dit gaat over voorzieningen die jij en ik nodig hebben. Mijn advies: ik zou het niet proberen: je verliest er pakken geld en energie mee. Ik zou eerder eens gaan kijken hoe de centra ingeplant zijn, wat zijn de voorzieningen, etc...