Domiciel thuis, verblijfplaats bij overleden grootvader.

kraker1985
Topic Starter

Domiciel thuis, verblijfplaats bij overleden grootvader.

#1 , 29 mar 2014 14:24

Ik zit met een vraag.
Ik ben thuis door mijn ouders buitengezet via de politie. Mijn ouders zijn wel niet naar het vredegerecht gegaan, maar hadden een papier dat ik niet binnen mocht komen in het ouderlijkhuis.
Nu ben ik 2 jaar geleden bij men grootvader gaan wonen maar die is ondertussen overleden. :(
Het zit zo, heb ik iets van recht als ze het huis verkopen om mij tijd te geven om een andere woonplaats te zoeken, omdat dit toch wel mijn verblijfplaats is en mijn domiciël nog thuis staat.
Ik studeer nog, maar ik mag in juli starten in de haven. Voor mijn studies ben ik vrijgesteld bij de rva en het abvv, waar ik ook bij alletwee sta geregistreerd waar men verblijfsplaats is bij men grootvader. ( Domiciël nog thuis )

Met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2014 20:14

Politie KAN u niet buitenzetten. Alleen als er een vonnis is van de rechtbank.
Van wie kwam dat papier en wat staat er juist op?
Snap niet dat u domicilie nog thuis kan staan op die manier...

Normaal had de kwartierinspecteur u al 2 jaar geleden moeten schrappen.
En u inschrijven bij uw grootvader.

Wat klopt er dus niet aan dit verhaal...?

kraker1985
Topic Starter

#3 , 30 mar 2014 20:22

Jawel, politie heeft een papier geschreven dat ik het huis niet meer mag betreden, wegens "geweld" tegenover mijn vader die uiteindelijk zelf begonnen is maar om de veiligheid van mijn ouders te garanderen.
Maar mijn domiciel staat nog bij men ouders en verblijfplaats bij grootvader die overleden is, heb ik enige recht dat ze mij een paar maanden moeten geven om een anders woonst te zoeken. Staat wel geregistreerd bij de rva als alleenstaand op het adres van men grootvader.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 mar 2014 20:27

Politie kan dergelijk "papier" niet schrijven. Daar zijn ze wettelijk niet voor bevoegd.
Verblijfplaats is een notie die niet bestaat in België. Enkel het domicilieadres.
Als uw domicilie nog bij uw ouders staat kan u voor de RVA geen "alleenstaande " zijn.

Het verhaal klopt dus niet om verscheidene redenen en zo kan er ook niet zinnig op worden geantwoord.
Zie ook opm. in dezelfde zin van Franciscus.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kraker1985
Topic Starter

#5 , 30 mar 2014 21:49

nee, inderdaad u kan geen zinnig antwoord geven want u bent duidelijk niet op de hoogte van wat wel en niet kan.
Dus nog 1 keer. Ik sta thuis ingeschreven maar via mijn vakbond is mijn verblijfplaats(huis van grootvader) bij de rva aangegeven. Eerst was ik gezinshoofd toen mijn grootvader nog leefde, nu is dat veranderd naar alleenstaand.
Voor het papier : ik mag niet meer in het huis van mijn ouders verblijven omdat de veiligheid niet kan gegarandeerd worden. De volgende stap voor mijn ouders was naar de vrederechter, maar dit hebben ze niet gedaan.
En dat is totaal mijn vraag niet. Omdat mijn domicilie nog thuis staat en maar alleen via de vakbond en rva mijn huidige verblijfsplaats sta gekend bij men grootvader. Kunnen ze mij hier zomaar buitenzetten of moeten ze mij toch tijd geven. Zoja, hoelang en op welke manier moeten ze dat doen. Aangetekend of is mondeling ook goed..

Franciscus

#6 , 30 mar 2014 22:10

Nogmaals politie is niet bevoegd om een papier te schrijven dat u de toegang verbied alleen een rechter kan dat onderzoeksrechter contactverbod en vrederechter uitzetting ...dit als voorbeeld.
Een verblijfplaats is GEEN officieel adres ... overheidsinstanties kunnen enkel rekening houden met uw officieel adres.
Vakbond is geen instantie die een adres kan laten wijzigen. Overheidsinstanties zullen steeds uw domicilieadres moeten gebruiken.
Ofwel wordt hier fraude gepleegd ofwel spelen hier andere zaken.
(Mogelijk kan JPV hier op antwoorden).
Wat het wonen betreft zolang uw domicilie er gevestigd is, is DAT uw woonplaats en kan en mag u daar binnen. Ook uw goederen die daar staan zijn uw eigendom.
Ook een deurwaarder zal zich daar aanbieden en ook AL uw officiële post. Zoals uw stembiljet binnen enkele weken.
PS is dat huis van uw grootvader?

kraker1985
Topic Starter

#7 , 30 mar 2014 22:30

Ok over dat papier ga ik niet moeilijk over doen, want ik weet niet wat wettelijk kan en niet daarover,maar het is gebeurd dus morgens eens een klacht indienen. Ik pleeg geen fraude : als je stempelt moet je geen domicilie opgeven maar een referentie van een verblijfsadres met de huidige gezinsituatie. Waar ze mij kunnen bereiken voor administratie, vacatures en controle. Het huis van men grootvader is nu van de wettelijke 3 erfgenamen, mijn moeder, tante en nonkel. Dus ik ga niet veel kunnen doen..

Franciscus

#8 , 30 mar 2014 22:41

Klacht indienen waar en tegen wat?

U kan zich daar (bij grootvader) domiciliëren.

kraker1985
Topic Starter

#9 , 30 mar 2014 23:04

Ga morgen te koop staan dus om mij nu nog te domiciliëren...

Franciscus

#10 , 30 mar 2014 23:11

het ene sluit het andere niet uit.
Als dat uw werkelijke verblijfplaats is maar er dan ook uw wettelijke van.
Edoch van dat moment kan u niet meer binnen bij uw ouders.
Op dit ogenblik hebt u een bezetting ten bede.

kraker1985
Topic Starter

#11 , 30 mar 2014 23:56

Dank je

Turaki

#12 , 31 mar 2014 09:21

overheidsinstanties kunnen enkel rekening houden met uw officieel adres.
Niet helemaal correct. Bij veel instanties kan je een adres opgeven waar briefwisseling naar toe gestuurd dient te worden. Alle officiële documenten worden natuurlijk wel naar domicilie gestuurd, maar gewone briefwisseling gaat dan naar ander adres.

tira00

#13 , 31 mar 2014 10:54

De RVA moet toch rekening houden met de feitelijke situatie. Dus dat ts nu als alleenstaande beschouwt wordt kan wel, zelfde waar zijn domicilie staat.

Terug naar “Andere”