hoge afrekening water

patricktal
Topic Starter

hoge afrekening water

#1 , 13 mar 2014 09:35

Beste,
Ik ben 4 jaar geleden bij mijn vriendin ingetrokken en mijn zoon bleef wonen in mijn huis.
Nu is hij ook gaan samen wonen met zijn vriendin en heb ik het huis te huur gezet.
De nieuwe huurders gingen er op 1 maart gaan wonen.
Toen ik de afrekening kreeg van het water bleek ik 1800 euro te moeten betalen. Mijn zoon heeft nooit de
meters doorgegeven in die 4 jaar. Ik heb wel al de voorschotten betaald.
Nu zeggen de nieuwe huurders dat er een lek zou zitten aan de hoofdkraan vlak aan de tellers.
Toen ik contact opnam met de watermaatschappij zeiden zij dat dit niet voor hen was maar dat ik een loodgieter moest laten komen.
Deze is geweest en zei dat de watermaatschappij dit moest oplossen maar dat de hoofdkraan en andere leidingen die bij de tellers ,en de tellers zelf, volledig versleten waren en dringend moesten vervangen worden. ( dit vertelde de nieuwe huurder)
Enfin, TMVW ging nu morgen toch eens komen maar:
Kan dit lek de hoge rekening verklaren?
Mijn zoon kan onmogelijk zoveel water verbruikt hebben ( studeerde toen in buitenland), dus zitten we met een lek maar binnen is er niks te vinden.
Moet TMVW die vervanging van de hoofdkraan en etc betalen of komt dit voor onze rekening?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2014 12:21

Al wat VOOR de meter staat is voor de watermaatschappij, en al wat erachter komt is voor de eigenaar van de woning.
Een simpele lek kan zeer veel water verbruiken. Werd er nooit een plas onder die kraan gezien?
http://www.computermeester.be/waterverl ... ulator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Andere”