Bedenkelijke parkeerplaats

Vempyre
Topic Starter

Bedenkelijke parkeerplaats

#1 , 03 jun 2013 22:52

Beste,

Onze parkeerplaats bevindt zich in een ondergrondse parking, zoals er zo velen zijn.
Echter bevindt de parkeerplaats, die ons toebehoord, op een nogal moeilijke plaats. De parkeerplaats bevindt zich namelijk iets achter een andere parking. We hadden dit, voordat het gebouw er stond, reeds aangehaald bij de architect en bouwheer, maar dat zou volgens hun geen enkel probleem mogen zijn, eenmaal dat het af was. Mede omdat de parking, die zich iets achter onze parking bevindt, een hoek af heeft. U leest het goed. Deze, andere, parking heeft een hoek af.

Om dit verder te illustreren volgen hier wat afbeeldingen zodat het wat duidelijker wordt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de bandensporen kan u zien dat het goed is dat de hoek van de parking van onze buurman er af is. Anders kunnen we niet deftig parkeren.
U merkt ook dat het hier over kleine wagens gaat. Als hier een stationwagen of een jeep zou parkeren op beide parkings, dan kunnen we zelf al helemaal niet meer uit rijden.

Nu is mijn vraag. Kunnen we hier iets tegen doen? Zo ja, wat zou de beste oplossing kunnen zijn?
Kunnen we bv. de bouwheer (die ook nog steeds eigenaar is van deze parkeerplaats, met hoek af) verplichten om de parkeerplaats te laten definiëren als een niet volwaardige parkeerplaats of bergruimte? Of eventueel laten schrappen als parking. De bouwheer is namelijk ook nog eigenaar van de woning die gelinkt is aan deze parkeerplaats.
Als de bouwheer de woning verkoopt en dit als volwaardige parking verkoopt is de volgende eigenaar er ook weer de dupe van.

Alvast hartelijk dank voor uw advies.
Laatst gewijzigd door Vempyre op 03 jun 2013 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 03 jun 2013 23:02

Nu is mijn vraag. Kunnen we hier iets tegen doen? Zo ja, wat zou de beste oplossing kunnen zijn?
U parkeert meer naar rechts. Dit lijkt mij eerder een praktisch probleem.

Vempyre
Topic Starter

#3 , 03 jun 2013 23:10

Dat lijkt me inderdaad een mogelijke oplossing voor de huidige situatie.
Maar, zoals je zelf merkt, staat er nu een kleine Ford Fiesta. Mocht hier ooit een Volvo V70 komen te staan. Dan vrees ik dat rechts parkeren niet meer gaat helpen.
Bijkomstig staat er meer rechts ook nog een andere buur met zijn wagen en willen hem ook nog wel wat ruimte geven om uit te stappen.

Reclame

Drone

#4 , 04 jun 2013 13:38

de parkeervakken schuins aanleggen gelijklopend met de schuine kant van het vak met de hoek af?

Turaki

#5 , 04 jun 2013 13:49

Bij aankoop kende u de grootte van de parkeerplaats, u had dus kunnen trachten een betere plaats te onderhandelen, of niet kopen. U heeft nu gekocht, dus zal u het er mee moeten doen.

Er zijn veel mensen die een kleine garage of parkeerplaats hebben, en met hun grote wagen deze niet kunnen gebruiken. U moet uw wagen aanpassen aan de plaats die u heeft, niet omgekeerd. Daarnaast, zolang het voertuig in de ander parkeervak mooi binnen de lijnen blijft (ook een groter voertuig), zie ik geen probleem met uw huidige voertuig.

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#6 , 04 jun 2013 14:39

Ik zie het probleem niet echt nu. OK u moet nu wat draaien aan uw stuur, maar daarvoor staat het ook op een auto. Langs de andere kant is dat dan weer goed voor uw stuurmanskunsten. Oefening baart immers kunst.

U kan daar nu niet meer echt iets aan doen. U heeft gekocht op plan en daarmee kende u de eigenschappen van de plaats en bent ermee akkoord gegaan. U had kunnen onderhandelen om de plaatsen anders te laten tekenen (u heeft dat blijkbaar geprobeerd, maar zonder resultaat), alsook de plaats niet kunnen kopen of ergens anders een parking met andere eigenschappen kunnen kopen of huren. U heeft volgens het plan nu de grootste parkeerplaats van iedereen. Misschien kan u wat meer naar rechts parkeren, zodat u minder aan uw stuur moet draaien?

Verschillende advocaten van ons kantoor huren een parking hier in't stad waar de plaatsen zo klein zijn dat alle passagiers eerst moeten uitstappen en zij dan in 2 of 3 keer (afhankelijk van de plaats) in hun plaatsje kunnen rijden. De plaatsen hier afgebeeld op foto zijn veel groter.
Maar, zoals je zelf merkt, staat er nu een kleine Ford Fiesta. Mocht hier ooit een Volvo V70 komen te staan. Dan vrees ik dat rechts parkeren niet meer gaat helpen.
Moest de wagen echt buiten de lijnen van zijn parkeerplaats parkeren omdat hij bv. een hele lange wagen heeft, of gewoon niet kan parkeren, waardoor u helemaal niet meer in uw plaats kan, kan u m.i. wel ageren op basis van burenhinder (eerst oproeping tot verzoening bij vrederechter proberen). In dat geval zou hij uw eigendomsrecht aantasten, maar in de huidige omstandigheid zie ik daar weinig reden toe.

Vempyre
Topic Starter

#7 , 04 jun 2013 23:12

Hartelijk dank voor ieders input. Met deze informatie kan ik zeker verder.

Terug naar “Andere”