Gebruik plannen architect vorige eigenaars

incognitoman
Topic Starter

Gebruik plannen architect vorige eigenaars

#1 , 17 mar 2013 10:02

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een huisje gekocht dat we willen verbouwen en uitbreiden.
Nu blijkt dat de verkopers ook eerst verbouwplannen hadden en dat die min of meer overeenkomen met wat wij willen verwezelijken. Zo is de indeling binnen niet helemaal dezelfde maar wel de grootte van de uitbreiding achteraan op het gelijkvloers. Zij hadden hun plannen al laten tekenen door een architect en hebben ons deze gegeven.

Mss van belang bij mijn vraag: wij willen de verbouwingen volledig zelf doen, dus zonder aannemer. Maar omdat we uitbreiden, hebben we wel een plan van een architect nodig.

Concreet zijn mijn vragen:
1) Mogen wij het plan getekend door de architect van de vorige eigenaars indienen voor de bouwaanvraag zonder de architect erbij te betrekken?
2) Mogen we überhaupt dit plan inleveren
- als we binnen niet echt helemaal hetzelfde gaan doen (keuken bv ergens anders plaatsen)
- als we niet de extra kamer bovenop de living bouwen zoals op het plan. Dit willen we mss pas in de
toekomst doen - binnen een jaar of 5, dus wss zal daar dan een nieuwe aanvraag voor moeten worden
ingediend - of kan je dat ineens al indienen en dan toch mss niet uitvoeren (wat ik veronderstel)

Alvast bedankt voor de informatie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2013 12:24

ZONDER toestemming van de architekt mag u deze plannen NIET gebruiken.
Architekt dient trouwens bij een bouwaanvraag ook bepaalde dokumenet te voegen die door de Orde der Architekten zijn ondertekend.
Best contacteerr je deze architekt en vraagt hem de plannen aan te passen aan uw wensen.
Indien vorige eigenaars deze archtekt voor zijn werk reeds betaald hebben, zal je hooguit maar moeten betalen voor de aanpassingen.

Reclame

Terug naar “Andere”