Beste,
Ik kan via een servitudeweg van de openbare weg tot achteraan mijn garage rijden via een servitudeweg.
Deze servitudeweg is een servitudeweg opgebouwd uit gekoppelde privé terreinen van elke bewoner.
Echter, Naast mij, staat een muur, die elke doorgang hoe dan ook blokkeert. Deze muur stond er al toen ik het huis heb gekocht. Met andere woorden, ook op papier staat vastgesteld dat ik de laatste gebruiker van de servitudeweg ben.
Concreet mijn vraag : Vermits ik de enige wetmatige gebruiker ben van het laatste stuk grond dat volwaardig als privé terrein aanzien kan worden (dit is weliswaar mijn assumptie, vandaar deze vraag) heb ik het recht om mijn privé terrein volledig af te sluiten dmv een hek met poort ?
Reden is dat er veel misbruik gemaakt wordt en zelfs indien ik met mijn auto's een foutief geparkeerde wagen op mijn terrein blokkeer en de politie hiervan op de hoogte breng, krijg ik van hen ook gelijk dat ik het recht heb om iemand te toegang te ontzeggen tot mijn prive terrein.
Als dit eenmalig is, geen probleem, maar het is een probleem dat reeds jaren aansleept, de andere buren hebben destijds ook een petitie getekend waarin ze de wanpraktijken ook niet dulden. Foutief geparkeerde voertuigen, en indien je de mensen aanspreekt hierover worden ze aggressief...
Graag jullie reacties, kritiek, opmerkingen, deze zijn meer dan welkom.