kan ik huur vragen aan nieuwe partner van mijn vader

gerry1977
Topic Starter

kan ik huur vragen aan nieuwe partner van mijn vader

#1 , 15 feb 2013 10:51

hallo iedereen,

sinds enkele maanden is mijn moeder overleden, en ben ik de naakte eigenaar van het huis geworden, mijn vader heeft vruchtgebruik van hun huis(huis stond enkel op naam van mijn moeder), nu sinds enkele weken heeft mijn vader een nieuwe vriendin, kan ik moest het zover komen, huur aan haar vragen, als ze bij hem komt te wonen? ik wil dit doen dat om misbruik van mijn vader te vermijden.... wat kan en mag ik wettelijk allemaal doen. Hartelijk bedankt als iemand me hiermee kan helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 15 feb 2013 10:55

Nee, U kan geen huur vragen. Het is uw vader die dankzij het vruchtgebruik het genot van de woning heeft.

ps. Uw vader mag de woning verhuren, maar de opbrengst daarvan is niet voor U.

gerry1977
Topic Starter

#3 , 15 feb 2013 11:28

ik zou geen huur vragen aan mijn vader, maar aan de nieuwe vriendin en het geld doorstorten op mijn vader rekening, ikzelf moet er absoluut geen geld aan over houden, wil gewoon vermijden dat die persoon het niet ziet als een gratis huis om in te wonen

Reclame

Lightning

#4 , 15 feb 2013 11:32

Nogmaals, het is uw vader die dankzij het vruchtgebruik het genot van de woning heeft. Daarin zit ook vervat dat hij mag beslissen wie bij hem woont en tegen welke voorwaarden.
U kan dus geen eisen stellen aan uw vaders nieuwe partner.

gerry1977
Topic Starter

#5 , 15 feb 2013 11:37

ok bedankt voor de informatie

Terug naar “Andere”