Beste,
Ik had een appartementje gezien, waar mijn ouders ook mee akkoord gingen dat ik daar verblijf. Ze willen borg staan omdat ik geen inkomen heb en student ben. Er is geen mogelijkheid om bij hen te wonen thuis.
Dit ging 2 weken goed, nu gisteren kwamen ze er opeens mee op de proppen dat ze geen borg willen tekenen, maar dat zij het appartement willen huren en ik kan er dan in gaan wonen. De school begint volgende week dus ik heb geen keuze.
Daar ik niet overweg kan met mijn ouders, en hun ook niet kan vertrouwen, ben ik geneigd om daar nee tegen te zeggen. Ik kan hier helaas niet in detail over gaan. (dit is ook eerder een bijzaak om het geheel gewoon duidelijker te schetsen).
Dus, nu wil ik graag weten wat ik kan doen. Ik kan online niets vinden over deze situatie, waarbij mijn ouders dus het huurcontract tekenen ipv. ik, en ik woon er dan gewoon in. Ik wil me kunnen afsluiten voor hen, dat is heel belangrijk omdat ik me op mijn studies wil concentreren en niet door hun gestoord worden wil.
Wat zijn mijn rechten als gedomicilieerde, als mijn ouders huren? Ik ga me sowieso domicilieëren. Is er iets waarop ik moet letten, zoals iets vermeld in het huurcontract?
Hoe wordt er gereageerd als ik mijn eigen huishouden doe, zoals ik het wil, als zij daar bijv. niet mee akkoord gaan, waar zijn hun rechten? Kunnen ze zomaar bepalen dan hoe ik leef in hun appartement dan, ook al ben ik er gedomicilieerd?
Kan ik het slot bijv. vervangen zonder dat ze een sleutel hebben, als ik sta op mijn privacy?
Enzovoorts.. er zijn teveel vragen die bij me opkomen om op te noemen. We zouden morgen al gaan tekenen, maar dan het oude contract nog, ik weet ook niet of mijn ouders al gebeld hebben naar het immokantoor want ze sluiten mij hierover volledig buiten.
Bedankt voor alle hulp.
Ohja, als het helpt: Ik ben 23 jaar en dus compleet voljarig, heb gewoon geen eigen inkomen.