hypothicaire lening

Verowikkie
Topic Starter

hypothicaire lening

#1 , 23 jan 2013 19:50

:?: :?: mijn vraag is als volgt :?: :?: :?: :?: :?: :?:
wat kan ik doen om me te laten schrappen van een hypothicaire lening,als je geen mede eigenaar bent?
ben echt ten einde raad kan geen kant meer op.
we zijn gescheiden van 2008 met onderlinge overeenkomst.
daar staat duidelijk in dat hij me moet ontlasten van de lening maar er staat ook in dat hij al het mogelijke moet doen.
hij zegt telkens opnieuw dat hij de aanvraag doet maar dat de bank het weigert.
wat kan ik doen mijn toekomst stop hier wel als het over een huis kopen gaat en dergelijke.
heb al een advocaat geraadpleegd. maar dit heeft niets uitgehaald.
is hier echt niets aan te doen? :?: :?: :?: :?: :?: :?:

met vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 jan 2013 20:43

waarschijnlijk zal de bank oordelen dat hij alleen niet in staat is de lening af te betalen. Dus zij houden u als mede-ontlener. Als dat zo blijft , hangt er u één en ander boven het hoofd = mee betalen voor iets dat niet (meer) van u is. Ga zelf eens informeren bij die bank.
Stel , via een advocaat , een ultimatum en eis desnoods de verkoop van die woning.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#3 , 23 jan 2013 22:21

Hier kan u niets aan wijzigen. U heeft getekend als medeschuldenaar voor de lening en voor de ganse looptijd ervan. Dat is een essentieel onderdeel van het leencontract en u kan de bank niet dwingen om u te ontslaan van uw contractuele verbintenis. De echtscheidingsovereenkomst geldt tussen u en uw ex als wet maar is niet tegenstelbaar aan de bank.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

k.b.

#4 , 23 jan 2013 23:33

Wat er wel kan gebeuren is een herfinanciering bij een andere bank ...
Uiteraard met alle kosten daaraan verbonden.

Maar deze initiatieven dienen door uw ex te worden genomen ...

De nieuwe ontlener dient dan wel een hyp. krediet toe te staan op het huidig dossier ...

k.b.

Terug naar “Andere”