Post vorige bewoner

Monique666
Topic Starter

Post vorige bewoner

#1 , 22 jan 2013 13:03

Hallo, ik woon nu zowat 9 maanden in mijn nieuwe woning en de post van de vorige bewoner blijft maar in mijn brievenbus vallen. Heb hem daarover al aangesproken maar dit schijnt niet te helpen en om eerlijk te zijn begint het op mijn zenuwen te werken. :evil: Het gaat over post van banken, ziekenhuis, verzekeringen enz. Lijkt mij alsof zijn adres helemaal niet veranderd is.
Kan iemand mij zeggen wat de wet hierover zegt. Moet ik de post doorgeven of retour adres in de postbus droppen ? Of mag alles bij oud papier :?

Alvast bedankt, Monique

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 22 jan 2013 13:10

"Persoon X woont niet meer op dit adres" en terug de brievenbus in. Na enkele maanden het gewoon opgeven en verticaal klasseren indien u denkt dat het rommel is. Hetgene waarvan u denkt dat het belangrijk is, kan u best niet zomaar weggooien (zoals bvb een brief met een bankkaart in zoals in een ander topic aangehaald is).

Is de vorige bewoner al ambtelijk geschrapt? Best eens navragen...

duma

#3 , 22 jan 2013 13:56

Wat Xastheron zegt.

Wij hebben dat ook voorgehad en ik ben met een stapel post naar het postkantoor gegaan met de melding: "Die persoon woont hier niet meer.". De postambte heeft het stapeltje aangenomen, geklaagd over het feit dat mensen er toch laks mee omgaan, een verhuis. Het half jaar daarna géén post meer aangekregen voor die persoon. Sinds een paar weken af en toe nog eens reclame en dat verdwijnt gewoon in de papiermand.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2013 14:14

Zoals Xastheron aangeeft: toch eens op de gemeente informeren of de vorige bewoner niet meer gedomiciliëerd is op het oude adres. De topic starter zou wel eens voor onaangename verrassingen kunnen komen te staan, als blijkt dat de vorige bewoner nog een hoop schulden heeft en nog op het adres van de topic starter gedomiciliëerd staat!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

freelance

#5 , 22 jan 2013 20:38

Wijkagent of dienst bevolking verwittigen dat persoon daar niet meer woont . Zij zorgen voor een ambtelijke uitschrijving .Zaak wel opvolgen .
Zeker doen -- bericht van Gebruiker21 indachtig -- wanneer een gerechtsdeurwaarder zou komen voor vorige bewoner zijn de problemen voor u ( en die kunnen verregaand zijn ) .
In principe moet u totaal niets van post bewaren .
Met "post retour " in postbus gooien kunt u nog problemen krijgen met Bpost , gezien niet gefrankeerd door u .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Turaki

#6 , 22 jan 2013 23:31

Met "post retour " in postbus gooien kunt u nog problemen krijgen met Bpost , gezien niet gefrankeerd door u .
Niet correct. Als u op de enveloppe noteert "woont niet meer op dit adres", het adres doorstreept, en dit dan terug in de postbus gooit, wordt dit kosteloos terug naar de afzender gestuurd.

Terug naar “Andere”