reclamepaneel aan gevel

melissav
Topic Starter

reclamepaneel aan gevel

#1 , 15 jan 2013 19:16

Wij hebben sinds een jaar een reclamepaneel aan onze gevel hangen. Een firma heeft ons hierover aangesproken en mits onze toen nogal financieel nijpende situatie gebruik gemaakt om ons te overtuigen een contract te tekenen voor 9 jaar om het paneel te hangen.Nu staat er enkel in het contract (buiten alles wat dat Wij niet mogen doen en de boetes die eraan vasthangen) dat er jaarlijks huur wordt betaald maar geen bepaalde datum/maand.Nu de vraag is, het contract werd opgesteld 26/01/2012. Wil dat zeggen dat ze het huurgeld telkens bij aanvang van een nieuw huurjaar moeten betalen of als ze het bvb pas op het einde betalen ook nog in orde zijn?Stel dat ze niet betalen is dat dan contractbreuk? Hebben we dan het recht om het contract op te zeggen?Wat zijn onze rechten hierin? De plichten kennen we al :D mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2013 20:04

Die firma's betalen gewoonlijk bij de verjaardag van het contract.
Neem er eens kontakt mee, dan weet je het zeker.
Bij niet betaling zal je via de vrederechter de verbreking van het contract kunnen vragen, evenwel na eerst zelf de nodige AS en ingebrekestellingen te hebben gestuurd.
Pas echter op want in die sector zitten nogal wat maffiosi, die na een paar jaar de boel laten voor wat hij is, omdat ze geen klanten vinden die er hun affiches willen laten op hangen.

Gebruiker21

#3 , 16 jan 2013 07:53

Mag je ook zomaar een reclamepaneel aan je gevel hangen? Kan ik dit bijvoorbeeld op eigen initiatief ook doen aan mijn eigen gevel, of moet ik hier de nodige vergunningen voor hebben?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Turaki

#4 , 16 jan 2013 09:19

Vanaf 4m² heb je een bouwvergunning nodig.

Gebruiker21

#5 , 16 jan 2013 09:45

Vanaf 4m² heb je een bouwvergunning nodig.
Misschien nuttig om te weten voor de topic starter. Als het reclamepaneel groter is dan 4m²: heb je er de nodige bouwvergunning voor, en indien niet, wat indien je ervoor beboet wordt? Gaat die firma dat betalen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

melissav
Topic Starter

#6 , 18 jan 2013 15:56

het paneel is ni groter dan 4m2 dus denk ik niet dat dat het probleem is.
Wel hebben ze bij het hangen van het paneel aan onze "oude" gevel ervoor gezorgd dat er heel wat cement ed weg waardoor er tochtgaten zijn ontstaan!
Daarbij komt nog eens als ze nieuwe reclame hangen dat onze oprit vol afval ligt en dan nog eens zo'n onbeschofte vent die dan uw oprit blokkeert en zeker geen moeite doet om op te schieten!
Heb het begrepen dat er veel maffioso is en vrees dat we er aan vasthangen!

de reden

#7 , 18 jan 2013 17:19

Heb het begrepen dat er veel maffioso is en vrees dat
en hoe ga je die inkomsten inbrengen ?

voor de beschadiging van je gevel , wat zegt je verzekering daarvan ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus

#8 , 18 jan 2013 18:29

u moet voor elke vorm van reclame die niet voor uw eigen zaak gaat en
Te Antwerpen : de eerst m² van de reclame die enkel de handels benaming en/of de aard van de zaak vermeldt en waarvan de belastingplichtige slechts 1 exemplaar heeft op het grondgebied van de stad (vrijstelling).
Daarboven loop het op vanaf €50 per m².

in bouwcode Antwerpen hfst 9 art in de 63 Artikel 63:Niet-zaakgebonden publiciteit op wachtgevels
§1 Niet-zaakgebonden publiciteit op wachtgevels is niet toegelaten in CHE –
gebied en in een straal van 100 meter van beschermde monumenten en stads- of dorpsgezichten.
§2 Het plaatsen van niet-zaakgebonden publiciteit op wachtgevels is onderworpen aan de volgende voorwaarden:
1° het naastliggende perceel is niet in gebruik als parking, tuin, terras of voor enige andere functie;
2° de maximale oppervlakte van de publiciteitsinrichting bedraagt 36 vierkante meter per gevel en moet in verhouding staan tot de oppervlakte van de gevel;
3° de publiciteitsinrichting bevindt zich binnen de omtrek van de wachtgevel en in een zone tussen 3 meter en 10 meter boven het aangrenzende maaiveld;
4° de publiciteitsinrichting wordt evenwijdig aan de wachtgevel aangebracht;
5° wordt geplaatst op minimaal 0,6 meter van de rand van de wachtgevel.
6° mechanisch bewegende delen zijn niet toegestaan;
7° de publiciteit wordt vergund voor een maximale termijn van 5 jaar.

de reden

#9 , 19 jan 2013 00:13

u moet voor elke vorm van reclame die niet voor uw eigen zaak gaat en
Te Antwerpen : de eerst m² van de reclame die enkel de handels benaming en/of de aard van de zaak vermeldt en waarvan de belastingplichtige slechts 1 exemplaar heeft op het grondgebied van de stad (vrijstelling).
Daarboven loop het op vanaf €50 per m².

in bouwcode Antwerpen hfst 9 art in de 63 Artikel 63:Niet-zaakgebonden publiciteit op wachtgevels
§1 Niet-zaakgebonden publiciteit op wachtgevels is niet toegelaten in CHE –
gebied en in een straal van 100 meter van beschermde monumenten en stads- of dorpsgezichten.
§2 Het plaatsen van niet-zaakgebonden publiciteit op wachtgevels is onderworpen aan de volgende voorwaarden:
1° het naastliggende perceel is niet in gebruik als parking, tuin, terras of voor enige andere functie;
2° de maximale oppervlakte van de publiciteitsinrichting bedraagt 36 vierkante meter per gevel en moet in verhouding staan tot de oppervlakte van de gevel;
3° de publiciteitsinrichting bevindt zich binnen de omtrek van de wachtgevel en in een zone tussen 3 meter en 10 meter boven het aangrenzende maaiveld;
4° de publiciteitsinrichting wordt evenwijdig aan de wachtgevel aangebracht;
5° wordt geplaatst op minimaal 0,6 meter van de rand van de wachtgevel.
6° mechanisch bewegende delen zijn niet toegestaan;
7° de publiciteit wordt vergund voor een maximale termijn van 5 jaar.
met de maximum grote van 0,25 vierkante meter zoals vermeld in art 66 voor panden die enkel als woonruimte dienen zal die rekening dan wel meevallen

maar dat is de verantwoordelijkheid van die firma toch , ik veronderstel dat er enkel een overeenkomst is voor de gevel terbeschikking te stellen voor een reclamepaneel aan te hangen , als je een garage verhuurt ben je toch ook niet verantwoordelijk omdat de garagist met zijn firmawagen een boete krijgt voor te snel te rijden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”