Gaat notaris in de fout?

Producer
Topic Starter

Gaat notaris in de fout?

#1 , 07 jan 2013 14:23

Hallo,

Ik heb een vraag ivm een afrekening van een notaris (ger. openbare verkoop).

2 vragen:

- kan het saldo (na ereloon en kosten) lager zijn dan de verkoopprijs? Ik meen toch begrepen te hebben dat alle kosten en erelonen door de koper moeten worden betaald?
- afrekening notaris komt 8 maanden na toewijzing (via een fax)? Is dit normaal?

Het gaat dus over een gedwongen openbare verkoop.

Bedankt iedereen voor feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 jan 2013 17:00

De kosten voor oa. EPC en electriciteitscontrole zijn voor de verkoper. Registratie en derg. zijn idd voor de koper. Als er een gedwongen verkoop is geweest , durf ik veronderstellen dat de notaris nog andere onderzoeken en verrichtingen heeft moeten doen.
Waarom vraag je aan hem niet een uitleg : hoe zit de afrekening in elkaar ? hoe komt het dat het zo lang heeft geduurd?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Producer
Topic Starter

#3 , 07 jan 2013 17:09

Beste wanton,

Bedankt voor je reactie. Bekijk detail van de afrekening in mijn andere post: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 54&t=43902" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gaat over handelspand dus geen EPC en andere keuringen.

Desbetreffende notaris is karig met informatie en ik druk me voorzichtig uit. Hij heeft ons in hele procedure op geen enkel moment gekend (heeft sloten laten veranderen, ...). Het pand werd definitief toegewezen op 30 maart 2012 wegens uitblijven hoger bod. Ik heb hem daarna zeker 2 keer gevraagd om een afrekening over te maken. Mijn vragen bleven onbeantwoord. Door tussenkomt van mijn advocaat ontvingen we een fax met de afrekening (zie link).

Reclame

Terug naar “Andere”