gaslek

jefke280186
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gaslek

#1 , 21 jan 2019 12:35

hallo
ik zou graag weten of ik een claim kan eisen door toch wel nalatigheid van eandis.
zaterdag heb ik de brandweer gebeld voor een gaslek net voor mijn voordeur waarbij het gas zelf binne te ruiken was.
na werken van eandis hadden ze een verkeerskegel achter gelaten vlak voor mijn voordeur waardoor gas naar buiten kwam. kheb dus 1.5 uur in de koud moete wachten omdat het appartment gebouw ontruimt werd tot de mensen van eandis ter plaatse waren die er al lachend en laks overging en zij dat het niets voorstelde kvind toch dat ik hier in levensgevaar ben geweest.
na jet in ordz brengen van de werken zit ik al dagen ingesloten met uitgebroken grond en hekken voor de deur waarbzi ik 30 cm heb om weg te kunne uit de werkzone.
kan ik hier een schade vergoeding voor eisen?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2019 12:54

In welke zin ben je in levensgevaar geweest? :shock: En als dit al zo was, waarom zou dit de schuld geweest zijn van eandis? Kan jij bewijzen dat dit lek aan hen te wijten was en geen overmacht (lichte verzakking van de grond of iets dergelijks)?

Verder moet Eandis ook de kans krijgen dit op te lossen. Dus dat er nu werken zijn om het lek te dichten, is redelijk normaal. Op schadevergoeding ga je niet moeten rekenen. Bij mij in de buurt is men een rond punt aan het aanleggen en kunnen de mensen die daar meteen in de buurt wonen niet meer op hun oprit, en moeten in de buurt parkeren. Die krijgen daar ook geen schadevergoeding voor, hoor. Werken die moeten gebeuren, moeten nu éénmaal gebeuren en men moet wel de overlast tot een minium proberen beperken, maar logistiek gezien kan je in veel gevallen nooit de werken uitvoeren zonder voor op zijn minst één iemand hinder te veroorzaken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”