Help mijn hond heect een emoe dood gebeten

chakkieb@hotmail.com
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Help mijn hond heect een emoe dood gebeten

#1 , 22 dec 2018 17:23

Hallo mijn hond is maandag uitgebroken. Nu kwamen de buren dinsdag af met dat mijn hond hun emoe dood gebeten had. Ik ben mee gaan kijken en dit zal waarschijnlijk door mijn hond zijn. Nu wil ik de emoe vergoeden en komen ze af met we moeten een kostenplaatje maken want we rekenen de opfok van het dier erbij hij was 20 maanden oud dus 20 maanden voer.. is dit correct? (Een emoe is een kleine struisvogel)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 dec 2018 17:34

Nee, nee. Dat is niet correct.

De voeding is een kost die je als eigenaar altijd hebt, dat vormt geen schade. Als iemand morgen mijn kat doodrijdt, kan ik ook niet alle kosten die ik ooit aan dat beestje heb gehad doorrekenen hé.

De schade bestaat uit de waarde die het dier had op dat moment, plus eventueel een bijkomende 'morele schadevergoeding'. Is dat een huisdier, of kweken ze ermee op professionele wijze?

Waarom koop je hen geen nieuwe Emoe van dezelfde leeftijd? Dieren zijn uiteindelijk (juridisch) gewoon roerende lichamlijke goederen. Geef een nieuwe in de plek.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 22 dec 2018 17:38

Als men je auto total loss rijdt krijg je ook geen vergoeding voor de brandstof die hij in het verleden verbruikt heeft....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 22 dec 2018 19:43

Evenmin als voor de onderhoudskosten of de wasbeurten in de carwash. En ook niet voor de eventuele boetes die je al mocht ontvangen hebben.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 22 dec 2018 20:24

Een E-Moe?????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 22 dec 2018 23:14

Beste

Geeft dit aan bij je familiale verzekering, zij zullen het bedrag van de schade wel bepalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 23 dec 2018 09:12

Een E-Moe?????
Dat is een computergestuurde struisvogel :lol:

jef007
Berichten: 1681

#8 , 24 dec 2018 13:35

of een internet-moeder

Elisheva
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 dec 2018 16:01

Als dokter in de diergeneeskunde en Board-certified Patholoog-Anatoom kan ik wel vertellen of vragen : wat is de bewijslast dat uw hond (ok - los) de emoe gedood heeft. Autopsie aanvragen ? Zij' er fotos van die emoe ? Misschien had de emoe wel een chronisch hartfalen en tijdens het spelen heeft deze een hartaanval gekregen ???

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”