Belangrijk of niet?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

Belangrijk of niet?

#1 , 07 nov 2018 02:38

Mijn man verliet 14 dagen geleden terrein van zijn werkgever.
Aan de randen van het terrein staan hagen.waar je niet over kan kijken.
net erachter fietspad.
Hij rijdt uit en op dat moment rijdt een fietser in linkervoorstuk van camionette..
Fietser vult de papieren in en mijn man ondertekent..
Alleen schreef de fietser bij gedeelte van mijn man..chauffeur reed mij aan..
Deuk in voertuig betwist dit dus..
Mijn man denkt dat het geen zin heeft de verzekering hierover te contacteren aangezien de fietser als zwakke weggebruiker wordt aanzien..
Klopt dit? En 100% in fout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#2 , 07 nov 2018 10:56

Niet per se omdat zwakke weggebruiker is dat deze niet in de fout kan zijn natuurlijk. Hangt er dus van af wie in fout was, maar waarschijnlijk zullen ze het beide op de andere steken...

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2018 11:04

Bij het oprijden van de rijweg voert uw man een manoeuvre uit. Daarbij is hij voorrangsplichtig aan alle andere weggebruikers. Natuurlijk is het ook nog steeds een feitenkwestie als de jongere 20 seconden later tegen u voertuig knalt is het een andere zaak. Maar zonder onafhankelijke getuigen staat u sowieso al zeer zwak.

Reclame

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#4 , 07 nov 2018 22:46

Dus niet corrigeren aangezien hij wss toch 100% aansprakelijk zal gesteld worden?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 08 nov 2018 09:47

Is quasi zekert in fout. Bij het oprijden van de weg is uw man voorrangsplichtig ten aanzien van de gebruikers van die weg. Die fiets is een gebruiker van de weg/fietspad waarop uw man zich begeeft.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”