Zelf niet reageren op aangetekende en gewone brieven verzekering

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Zelf niet reageren op aangetekende en gewone brieven verzekering

#1 , 21 jul 2018 20:41

Ik zal even mijn probleem schetsen. Ik heb geen silicone tussen mijn douchebak en de gaten in mijn muurtegels zijn groter dan die ronde schijven van mijn kraan.
Gevolg jarenlang is er water van bij mij gewoon ertussen gelopen telkens ik en mijn vriendin een douche namen en.dit heeft schade aangericht bij mijn onderburen.
Daar is de elektriciteit van de verlichting uit door water en het plafond hangt serieus door de muur is aangetast en verschillende meubels.
Ik kreeg van mijn brandverzekering (blokpolis verzekering) te horen dat ze niet tussen komen omdat de oorzaken zogezegd mijn fout zijn. Wist toch niet dat je de silicone moest vernieuwen .
Ik heb op niks meer gereageerd van gewoon en aangetekend schrijven door de onderbuur noch op dat van hun verzekering. Ze hadden mij gebeld toen het al een maand of 4 vastgesteld was en vroegen als ik al actie ondernomen had. Ze zeiden mij ook dat als ik niet reageer op geen enkel schrijven het uiteindelijk.bij het gerecht terecht zou komen . Heb gezegd dat ik.mij aangevallen voel en.sindsdien weiger ik elk contact.
Kan de onderbuur er iets mee dat ik vooraf gezegd heb dat weekend van geluk mogen spreken dat we hen als buren hebben een ander zou zoveel geduld niet hebben.

Mijn brandverzekering voor mijn inboedel komt ook niet tussen.omdat het over de gemene delen van het appartementsgebouw gaat.
Als ik op niks reageer zal ik dan ook moeten betalen ? Of hoe geraak ik hier onderuit.
Ik ben toch niet in fout als.ik.iets niet weet . Kunnen ze me echt verplichten dit te vergoeden.
Het is toch maat bij de buur die schade kunnen zij verantwoordelijk gesteld worden voor hun kosten bij hun thuis ?

Graag had ik advies hierover.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2018 20:49

Onwetendheid is geen excuus. U zal sowieso aansprakelijk zijn voor de gevolgschade. Of dat uit uw eigen zak of die van de verzekering komt zal afhangen van hoe u verzekerd bent.
Als u niet bereid bent om het op een volwassen manier op te lossen, dan zal het inderdaad via het gerecht gaan en zal het prijskaartje waarschijnlijk iets pittiger zijn.

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jul 2018 21:00

Lanox,

Ja maar wist dat echt niet. Mijn verzekering heeft laten weten dat ze niet tussen komen.
Allebei de verzekeringen.
Ik heb dat geld niet om dat te betalen.want had net een nieuwe keuken geplaatst en met de rest van de reserve heb ik vlug toen ik hoorde dat verzekeringen niet tussen kwamen laminaat gekocht en laten leggen.

Heb via via horen zeggen dat ze zogezegd niet meer in die kamer kunnen slapen dus niet in een bed ook daar een appartement beperkt is in ruimte en dat ze zogezegd gezondheidsproblemen hebben daardoor. Dat kan toch de oorzaak niet zijn daarvan, dat de luchtwegen zogezegd problemen hebben door schimmels die daar zitten en spierproblemen omdat ze zogezegd niet in hun bed kunnen slapen in die kamer.
Je kunt toch wel gewoon in die kamer slapen zeker.wat is dat nu voor flauwekul dat ze daarvoor ook een schadevergoeding gaan vragen.

Vooraf hadden we een goed contact en toen ik gezegd heb dat ik.mij aangevallen voelde hebben ze nog meerdere keren een SMS gezonden dat ze de relatie tussen buren belangrijker vinden dan via gerechtelijke weg te moeten doen. Maar daar geloof ik.niks van ik denk dat ze me echt zoeken


Heb dus niet gerageerd op die 20 tal smsen

Reclame

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2018 21:05

Ps ik kan toch ook zeggen dat ik.niks ontvangen heb van de verzekering aangezien ik met opzet niet om de aangetekende schrijvens geweest ben.

Als het dan via het gerecht zou gaan maak ik toch evenveel kans om mijn gelijk te halen dan de buren onder mij ?

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 21 jul 2018 21:10

"Heb gezegd dat ik.mij aangevallen voel en.sindsdien weiger ik elk contact."

Bent u soms een struisvogel?

Herlees Lanox. U klinkt zeer onvolwassen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 21 jul 2018 21:12

Toch wel u moet zich gedragen als een goed huisvader / moeder.
Door niet te antwoorden en helemaal door niets te doen zit u nu in een heel moeilijk parket.
Als de tegenpartijen - onderbuur blokpolis syndicus naar de vrederechter stappen gaat u dat zo wie zo verliezen.
Zorg dat het in orde komt en neem asap contact op met op zijn minst de syndicus of de verzekering en en lever het bewijs dat fout die tot schade leidde is hersteld.
Ik ga u niet lastig vallen met de dagvaardingskosten- gerechtsdeurwaarders - rechtsplegingsvergoedingen - beslag enz enz ...want dat is allemaal nog te vermijden.
Een aangetekend schrijven wordt geacht ontvangen te zijn drie dagen na verzending. Dus rechtbank zal er van uitgaan dat u de inhoud van de brief kent - zeker als er nog gewone brieven gestuurd zijn.

Misschien niet zo direct van belang maar hebt u al eens met de sociale dienst van vb een www.caw.be gaan praten die kunnen u misschien directer helpen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jul 2018 21:15

Man man waar ben je mee bezig dit gaat je veel geld kosten en veel miserie
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jul 2018 21:20

Dus mag eigenlijk blij zijn dat ze me nog steeds proberen te contacteren alsook de verzekering ?
Is er een bepaalde wettelijke termijn alvorens ze het vredegerecht kunnen inschakelen ?

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 21 jul 2018 21:22

Dat kan maandag al zover zijn.
De verzekering gaat niets betalen, die mag je wel vergeten.
U zal veroordeeld worden tot betaling van alle schade, dat is een zekerheid.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 21 jul 2018 21:41

U bent toch eigenaar van dat appartement?

Neen daar is geen termijn maar van het ogenblik dat u niet meer reageert op de aangetekend schrijven van verzekeringen gaan die vrij snel over tot inschakelen van vrederechter - trouwens ook een syndicus zal dat moeten ( zelfde principe moet zich als een goed huisvader gedragen).
Bij blijvende weigering zal vrederechter veroordelen zonder dat u er bij was en een maand later zullen deurwaarders ( een per partij vb) de vonnissen betekenen.
Een maand later kunnen de vonnissen dan tegen uw wil in uitgevoerd worden ( niet 100% correct maar in grote lijnen).

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 jul 2018 21:43

@Franciscus ja ik ben eigenaar van het appartement.
Net zoals de onderburen.

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#12 , 21 jul 2018 22:04

Amai schrik toch wel dacht dat echt dat ik gelijk zou halen

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 21 jul 2018 22:19

Art. 1382 BW. Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.

Art. 1383 BW. Ieder is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke hij door zijn daad, maar ook voor die welke hij door zijn nalatigheid of door zijn onvoorzichtigheid heeft veroorzaakt.


Uiteraard moet nog het verband bewezen worden tussen het niet opnieuw dichtkitten en de schade bij de onderburen maar ik vrees dat dit een 'no brainer' zal zijn voor de verzekeringen ...net door uw houding.

Sirkii
Berichten: 5396

#14 , 21 jul 2018 22:36

Nog eens heel duidelijk zijn. U.doet niet het nodige om de vervolgschade te beperken door zo n eenvoudige ingreep als het (laten)herafkitten van douchenaden.... Kan u veel geld kosten. Haal uw struisvogelkop uit het zand, doe wat je moet doen en begin maar te sparen om de wat vermijdbare vervolgschade was te betalen die de blokpolis van je mogelijks gaat vorderen. Wordt wakker. Je bent niet goed bezig.

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#15 , 21 jul 2018 23:48

#Franciscus 3 experts zowel van mijn als van de tegenpartij hebben reeds gemeld dat de schade door mij komt heb dat zwart op wit.
Dus vrees dat het idd bewezen is met de verschillende onafhankelijke lekopsporibgsbedrijven die ook oorzaak en verantwoordelijkheid aangeven.

Zou ik dan beter proberen om toch met buren overeen te komen ?
D
En ik dacht dat zije ambetant opdringerig waren en alles probereden te doen om mij zo snel mogelijk te laten vetlagen omdat ze niks van verzekering zouden krijgen .

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”