Zelf niet reageren op aangetekende en gewone brieven verzekering

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Re: Zelf niet reageren op aangetekende en gewone brieven verzekering

#16 , 21 jul 2018 23:55

@Fransiscus
als ik met hen ga praten nu zal een rechtzaak dan vermeden worden ?

Of kunnen ze toch ermee doorgaan en kan ik dan eventueel loonbeslag en verder beslag op inboedel krijgen ?

Maar mijn woning kunnen ze niet in beslag nemen toch ?

Ps als ik met hen ga proberen te praten dan zijn ze toch verplicht om naar mij te luisteren en eventueel een brief die ik onder de deur schuif te aanvaarden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 jul 2018 00:22

Als ik met ze ga praten en ze zetten toch door met rechtzaak dan zou dat toch te erg zijn voor woorden.
Dus ga jullie advies opvolgen en morgen gaan meteen gaan praten met hun.
Dan zullen ze wel akkoord moeten gaan met een afbetalingsregeling ,toch ?

bosprocureur
Berichten: 6853

#18 , 22 jul 2018 07:53

Praten is altijd een goed idee.

Maar MOETEN? Zij moeten helemaal niets.

Nu moet het van uw kant komen, en snel ook. Zij kunnen altijd een rechtszaak starten.

En verplicht naar u luisteren? Hebt u geluisterd? Draai die knop om, zij hebben het gelijk aan hun kant.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#19 , 22 jul 2018 07:54

Zou ik dan beter proberen om toch met buren overeen te komen ?
Overeen komen? Eerst alles (laten) kitten om extra schade te vermijden. Dan de schade bekijken : elektriciteit onderburen, herstellen plafond, muren, laten drogen van de muren, schimmel verwijderen, schilderen en behangen, meubels vervangen, .....
Gaat wel enkele duizenden euro's duurder worden dan een laminaatvloertje.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Tope
Berichten: 916

#20 , 22 jul 2018 08:06

Dit lijkt mij een post van een totaal wereldvreemd iemand of iemand die met zijn tijd geen blijf weet en zomaar iets post.
Dit kan toch niet serieus genomen worden!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 22 jul 2018 09:13

Dit had ik ook al vanaf het begin gedacht
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 22 jul 2018 11:22

Maar mijn woning kunnen ze niet in beslag nemen toch ?
Als jij verder blijft doen zoals nu, en de brieven van verzekeringen, deurwaarders en of rechtbank blijft negeren, kunnen ze uiteindelijk wel uw woonst aanslaan en verkopen om de kosten te dekken. Deze kosten kunnen al redelijk opgelopen zijn, en ze zijn niet verplicht een afbetalingsregeling te aanvaarden.

mbbs1024
Berichten: 474

#23 , 22 jul 2018 11:34

Het is simpel.
U heeft de schade veroorzaakt, en moet dan ook opdraaien voor de vergoeding van de schade.
Uw buren hebben al veel geduld met U gehad, zeker omdat je besloten hebt om niet op hun klachten te reageren.
Stel je eens in hun plaats, hoe zou jij reageren als in jouw slaapkamer het plafond bijna naar beneden komt en vol schimmel staat door water die van jouw bovenbuur komt.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#24 , 22 jul 2018 11:45

U moet zomaar niet het standpunt van de brandverzekering aanvaarden dat zij niet tussenkomen.
Zie art. 65 Verzekeringswet:
In de verzekeringsovereenkomst mag geen geheel of gedeeltelijk verval van het recht op verzekeringsprestatie bedongen worden dan wegens niet-nakoming van een bepaalde, in de overeenkomst opgelegde verplichting, en mits er een oorzakelijk verband bestaat tussen de tekortkoming en het schadegeval.
Gewoon zeggen "dat het uw fout is", is geen reden om de verzekeringsprestatie te weigeren.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 22 jul 2018 12:31

Tegenexpertise eisen, maar als de vaststellingen dezelfde zijn (manifest zichtbaar gebrek, manifest slechte staat van onderhoud) ga ja achter het net vissen.
Heb als verhuurder meermaals dergelijke schade wegens gebrekkige afkitting stortbaden ondergaan en telkens dienden eigenaars van bovenliggend appartementen zelf de kosten betalen. Verzekeringen trokken zich steeds terug. Deze oorzaak van waterschade is schering en inslag in appartementsgebouwen (vooral in recente met "plastieken" douchebakken).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#26 , 22 jul 2018 15:58

Ik heb reeds tegenexpertise gevraagd en.ook dan was het besluit dat ik zogezegd schuld heb eraan.

De reden dat ik alles gemeden heb is omdat ik gewoonweg het geld niet heb.
Klinkt misschien stom maar dat is echt de reden. En nu ben ik bang dat ze beslag gaan leggen wist niet dat dat zover zou kunnen komen
Weet nu wel beter na jullie.hulp.


Ben bij de buren geweest deze morgen en.ze zeiden.dat ik.kansen genoeg gehad heb dat ze me niet meer geloven.

Mijn angst is dat ik veel zal verliezen omdat ik dat echt niet kan betalen.
Hoop maar dat ze morgen wel met me willen praten.
Ga het blijven proberen.

StevenVrij
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#27 , 22 jul 2018 16:06

@Tope

Dit is zeker serieus ik kan de bewijzen doormailen .

Dacht oprecht dat dat zou lukken want ik heb het geld niet om dit te vergoeden voorlopig zou de schade rond de 5000 euro liggen en dit hangt er dan nog vanaf wat er gevonden word als alles bloot ligt aan het plafond.

Franciscus
Berichten: 38583

#28 , 22 jul 2018 16:38

En met een rechtszaak is het een veelvoud van dat bedrag.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#29 , 22 jul 2018 17:16

[quote="StevenVrij"
Ik heb dat geld niet om dat te betalen.want had net een nieuwe keuken geplaatst en met de rest van de reserve heb ik vlug toen ik hoorde dat verzekeringen niet tussen kwamen laminaat gekocht en laten leggen./quote]

Je hebt dat geld niet, maar wel nog vlug laminaat laten leggen :evil:

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#30 , 22 jul 2018 17:21

En met een rechtszaak is het een veelvoud van dat bedrag.
Een rechter zal nogmaals een expertise laten uitvoeren en een raming van de kosten, ditmaal door een gerechtelijk expert, en die zijn zeker een pak duurder dan de expert van de verzekering. Reken maar op een kleine 3000 € te vermeerderen met de gerechtskosten.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”