Aansprakelijkheid school

Anouk.H
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid school

#1 , 20 jun 2018 00:04

Hallo,
Graag had ik wat info over het volgende. Afgelopen zondag was er schoolfeest van mijn kinderen. Ik ben doordat ik op een slechte klapstoel zat gevallen. De stoel klapte ineens uit elkaar terwijl ik gewoon stil zat. Hierdoor kwam mijn voet tussen de ijzeren poten. Er natuurlijk direct op ijs opgelegd. Maandag ben ik naar de huisarts geweest omdat ik nog amper kon lopen en mijn voet was blauw en opgezwollen. Dit heb ik gemeld aan de schooldirectrice. Nu zegt zij dat de schoolverzekering niet tussenkomt omdat ze enkel verzekerd zijn voor de kinderen die er op school zitten en niet voor buitenstaanders.
Kan dit zomaar?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2018 10:43

Ja dat kan, maar dat maakt uw zaak niet. U kan de school aansprakelijk stellen. Dat zij dan geen verzekering hebben die voor hen inspringt is hun probleem.

Uw probleem gaat echter zijn dat u de aansprakelijkheid van de school moet bewijzen, maar dit had u ook gemoeten als de school wel verzekerd was.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 20 jun 2018 20:54

En net hierbij kan uw familiale verzekering u helpen (rechtsbijstand).

Voor zover u kan aantonen wat er gebeurd is, kunnen zij voor u een billijke schadevergoeding bedingen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 25 jun 2018 21:52

Beste

Elke scholengroep die,professioneel bezig is heeft een globale verzekering aansprakelijkheid voor alle evenementen. Kijk eens van welke scholengroep deze school afhangt en contacteer de inrichtende macht, eerder dan de schooldirectie. Zoals hier gesteld : neem dit op met uw verzekeraar familiale.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”