Schade door derden;

Zolex
Topic Starter
Berichten: 2

Schade door derden;

#1 , 31 mei 2018 17:55

Op 5 april 2018 heb ik bij een plaatselijk tuincentrum een bus van 25l Natriumhypochloriet (industriële javel) gehaald. Zij hebben mij de bus
persoonlijk zelf in de koffer van mijn wagen geplaatst. Tijdens de rit is de bus ontploft met gevolg dat er 25 liter javel door heel mijn wagen is uit gelopen.
De bus was heel sprok en eigenlijk niet geschikt om dit product in te verkopen/vervoeren. (Bus was van de handelaar / met statiegeld)
Ik ben dit gaan melden bij de handelaar en deze heeft onmiddellijk contact opgenomen met zijn verzekeringsagent. Die vertelde hem dat ik mijn verzekering moest contacteren om zijn verzekering in gebreke te stellen. Ik heb dat direct gedaan maar heb vorige week te horen gekregen van mijn verzekering dat mijn autoverzekering (met rechtsbijstand) niet tussenkomt voor contractuele verschillen. M.a.w. zij gaan mijn schade niet verhalen bij de tegenpartij ?
Wat kan ik nu verder doen om mijn schade vergoed te krijgen ? Zelf de verzekering van de handelaar in gebreke stellen ? Hoe dient dit correct te gebeuren ?
Of zijn er misschien andere mogelijkheden ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 31 mei 2018 18:10

Uw gezinspolis (a.k.a. familiale verzekering) is mogelijk minder restrictief, als u die tenminste heeft?
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 jun 2018 22:05

Op dergelijke bussen (verpakking) staat normaal een productiedatum

UN goedgekeurde verpakking mag normaal slechts 5 jaar gebruikt worden voor verpakking van chemicaliën

Het is ook verboden verpakkingsmateriaal te gebruiken dat aangetast kan worden door de inhoud van de verpakking - EU reglementering

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”