aanrijding door derde sectionaal poort

bartmarivoet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

aanrijding door derde sectionaal poort

#1 , 09 mei 2018 13:17

Hallo ierdereen,

Gisteren is er iemand tegen onze poort gereden, deze bestaat uit 5 platen (sectionaal poort), enkel de onderste is goed beschadigd en dient vervangen te worden. Ik heb al een bestek laten maken bij de plaatser (Feryn) van de poort maar die stukken zijn niet meer leverbaar dus moet de volledige poort vervangen worden met uitzondering van de motor, die zou gerecupeerd worden.
Nu vraag ik mij af of de verzekering de volledige poort gaat betalen of maar gedeeltelijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2018 14:15

Normaal gezien moet de schade vergoed worden. Als de stukken dus niet meer leverbaar zijn en de poort volledig moet vervangen worden, zal dit vergoed worden. Je hebt het bestek al overgemaakt aan de verzekering? Als zij niet akkoord gaan of meer uitleg wensen, zullen ze mogelijk contact opnemen met de plaatser zodat deze zijn uitleg kan doen waarom het niet mogelijk is alleen het beschadigde deel te vervangen. Zou normaal gezien wel goed moeten komen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 mei 2018 15:17

Normaal is het uw eigen verzekering die de herstelling moet vergoeden, want normaal is aanrijding door voertuigen in de brandpolis inbegrepen.

Reclame

bartmarivoet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2018 19:34

Alvast bedankt voor de reacties, wil dat dan zeggen dat wij de franchise nog wel moeten betalen of wordt die verhaald op de bestuurder zijn verzekering.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 09 mei 2018 19:45

Als er een franchise voorzien is, zal normaal uw verzekering dat bedrag niet uitbetalen.

Dit zou, dus duidelijk "zou" , in principe ten laste vallen van de verzekering van de aanrijdende partij.

Echter, de aanrijder mag wellicht rekening houden met een waardevermindering van uw gebouw en de poort, terwijl die verzekering allicht zal aangesproken worden door uw brandverzekering (verhaal); de kans is dan m.i.groot dat er niets meer overschiet voor die franchise.....


bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 19 mei 2018 23:32

Bedankt,

schade zou dus in principe geregeld worden door de eigen verzekering (als ik het goed begrijp), maar in naam van de autoverzekering van de schadeveroorzaker. m.i. zou die dan slechts in werkelijke waarde moeten vergoeden, wat kan (en zal wellicht) resulteren in een lagere schadevergoeding.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”