burgelijk aansprakelijkheid

martin roelen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

burgelijk aansprakelijkheid

#1 , 24 apr 2018 12:23

ik heb een werkongeval gehad met de wagen.
mijn collega boste met een opkomen op de parking van het werk met zijn auto op de mijne.
mijn auto had veel schade,bijna total loss.
mijn collega wilde de mij de cataloguswaarde van mijn wagen zelf betalen omdat mijn wagen geen hoge cataloguswaarde meer had.
Ik heb daarmee ingestemd om het feit dat anders zijn autopremie fors de hoogte in ging,vertelde hij.
Maar ik had(heb) ook een lichamelijk letsel met dit ongeval waarmee ik 14 dagen arbeidsongeschikt was.
Omdat dit een arbeidsongeval was,word ik vergoed door het werk,maar blijkt dat de verzekering van mijn werkgever dit gaat doorekenen naar de verzekering van mijn collega.
Mijn vraag is of zijn auto bonusmalus alsnog fors de hoogte ingaat of wordt hier zijn burgelijke aansprakelijkheid voor aangesproken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 24 apr 2018 23:23

Beste

Uiteraard zal zijn bonus malus aangepast worden. Zodra de verzekering moet uitbetalen (zowel materiële als lichamelijke schade) is dat van toepassing.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 08 mei 2018 00:34

Maar ik had(heb) ook een lichamelijk letsel met dit ongeval waarmee ik 14 dagen arbeidsongeschikt was.
Omdat dit een arbeidsongeval was,word ik vergoed door het werk,maar blijkt dat de verzekering van mijn werkgever dit gaat doorekenen naar de verzekering van mijn collega..
Tenzij het om een (fysiek) afgesloten parking met beperkte toegang gaat, is ook een bedrijfsparking openbare weg

Dat betekent dat uw ongeval bij de politie aangegeven moest worden

Uiteraard heeft dit ook gevolgen voor de veroorzaker van het ongeval
Vervolging is mogelijk
Zijn verzekeringsmaatschappij kan zijn BM/ dan wel premie verhogen, hem buitengooien , ...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”