Ondertekening huurwaarborg door immo kantoor.

peter celie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ondertekening huurwaarborg door immo kantoor.

#1 , 09 apr 2018 19:49

Ik heb aan een immo kantoor volmacht gegeven om een huurcontract in mijn naam te ondertekenen. De bevoegde persoon heeft ook de huurwaarborg ondertekend. De huurder in kwestie is zonder vooropzeg vertrokken en het immo kantoor heeft de huurwaarborg vrij gegeven goed wetende dat er drie maand vooropzeg plus andere kosten niet betaald waren. Volgens de bank heeft diegene die het huurcontract ondertekend ook het recht om de huurwaarborg te tekenen. Wie kan ik in gebreke stellen voor de geleden schade ?
Ik ga er van uit dat de makelaar op zijn minst een professionele fout heeft gemaakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2018 20:09

Je zal het immokantoor aangetekend ingebreke moeten stellen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2018 21:32

Heb je door de eventuele fout van het immokantoor schade geleden? Dat is pas het geval als bewezen is
1) dat de huurder je nog geld moet
2) de huurder insolvabel is, zodat je je geld niet krijgt, en dit wel zou gekregen hebben als het immokantoor de waarborg niet zou vrijgegeven hebben.

Je moet het immokantoor in gebreke stellen, maar ook een procedure voeren tegen de huurder.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”