ingebrekestelling: geen ramen voorschot weg

lucg
Topic Starter
Berichten: 9

ingebrekestelling: geen ramen voorschot weg

#1 , 12 mar 2018 17:26

Beste

Wij hebben op 15-08-2017 ramen besteld en een voorschot gegeven bij een firma met showroom op de autolei.
De levering en plaatsing zou tussen de 6 en 8 weken plaatsvinden.
Nu Feb 2018 hebben we (ondanks dagelijkse telefoons die niet werden opgenomen wegens overvolle voicemail, aangetekend schrijven dat bij de post blijft liggen) eindelijk persoonlijk met de zaakvoerder gesproken en die verzekerde ons dat we het voorschot van 1566€ zo snel mogelijk terug kregen. Nu 4 weken later geen voorschot en totaal geen contact met de firma meer ondanks dat deze nog actief is en niet de boeken heeft neergelegd.

Mijn vraag:
Wanneer ik dit via een advocaat zou willen regelen zijn de begrijpelijke procedure onkosten dan niet hoger dan het voorschot van 1566€ zodat het "geen zin heeft " om dit gerechtelijk op te lossen, en ik het voorschot maar best vergeet.

Bedankt voor de eventuele reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 mar 2018 20:09


lucg
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 13 mar 2018 14:53

@mava105
Link werkt niet Afbeelding
Mvg

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 mar 2018 15:53


lucg
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 13 mar 2018 16:40

@mava105
De link werkt prima, en de firma is bij deze aktief (was vorige week zelfs gaan kijken maar zaakvoerder was niet aanwezig :roll: ).
Maar zou graag weten of ik dit via de advokaat kan oplossen zonder extra kosten de hebben zie quote
zijn de begrijpelijke procedure onkosten dan niet hoger dan het voorschot van 1566€ zodat het "geen zin heeft " om dit gerechtelijk op te lossen, en ik het voorschot maar best vergeet.
Bedankt voor de reactie

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 mar 2018 19:55

Hangt ervan af hoeveel die advokaat van u vraagt als erteloon

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 13 mar 2018 20:18

Stel de firma en zaakvoerder per AS in gebreke te stellen. Doe dit men een Antwoord :Reponse kaart dan hebt u steeds een handtekening terug op die kaart voor ontvangst.
Bevoegde rechtbank is die van kanton waar autolei ligt (in Wommelgem?) ...nu vrederechtbank Zandhoven ( gezien Schilde dicht is of gaat)
Kosten rolrecht €40.
Schrijf in uw brief dat u ook de kosten AS en de gerechtskosten wil betaald zien als u naar de rechtbank moet stappen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”