opruimen boom na stormschade

moensyl
Topic Starter
Berichten: 5

opruimen boom na stormschade

#1 , 06 mar 2018 20:29

Enkele weken geleden is tijdens een storm de boom van onze buurman ontworteld en er in op ons stalletje achterin de tuin terchtgekomen. hij was hiervan op de hoogte , maar vroeg ons wat tijd om dit op te ruimen (zijn zoon had niet direct tijd, en hijzelf was ziek..) Vorige week heb ik een brief in zijn bus gestoken met de vraag wanneer hij dit zou opkuisen, aangezien dit reeds enkele weken geleden gebeurt was. Nu vandaag heeft hij dit komen opkuisen, doch hij heeft een hele hoop takken en bladeren laten liggen met de mededeling dat ik deze zelf moet opruimen Nu vraag ik mij af wat mijn rechten in deze zijn? Moet ik dit inderdaad zelf opruimen of kan ik dit van hem open of andere manier "eisen"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 mar 2018 22:13

ik ga er van uit dat het niet een paar takjes zijn

eerst eens beleefd vragen, vragen staat vrij, nee hebt ge, ja kunt ge krijgen

reageert hij dan nog negatief, stel via aangetekend schrijven in gebreke en eis dat hij het komt opkuisen binnen de 14 dagen, zo niet dat u het laat doen en de kosten voor hem zijn

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 mar 2018 09:21

Heb je het aangegeven aan uw verzekering? Indien ja, kan je mogelijks hen een briefje laten schrijven.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 07 mar 2018 09:44

ik ga er van uit dat het niet een paar takjes zijn

eerst eens beleefd vragen, vragen staat vrij, nee hebt ge, ja kunt ge krijgen

reageert hij dan nog negatief, stel via aangetekend schrijven in gebreke en eis dat hij het komt opkuisen binnen de 14 dagen, zo niet dat u het laat doen en de kosten voor hem zijn
Je kan wel niet eenzijdig kosten doorrekenen. Je zal daarvoor naar de vrederechter moeten. Eerst een bemiddelingspoging proberen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2018 10:13

Een boom op een stalletje in de tuin? Is dit stalletje dan niet vernield?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”