mutualiteit heeft teveel gestort

mmm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

mutualiteit heeft teveel gestort

#1 , 03 mar 2018 12:07

Hallo,

Door een fout in de software van mijn mutualiteit (veronderstel ik) krijg ik al geruime tijd 2x mijn terugbetalingen gestort, dit op 2 verschillende rekeningen.
Geruime tijd = waarschijnlijk een half jaar. De reden dat ik het nu pas zie is omdat ik mijn administratie wat op orde aan het brengen ben (ben daar niet zo goed in).

Nu, ik moet dit zeker melden aan mijn mutualiteit maar voor ik dit doe had ik graag geweten welke bedragen ze aan ons kunnen terugeisen.
Hoe ver in de tijd kunnen ze gaan?

Met vriendelijke groeten,

mmm

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 03 mar 2018 13:34

ze kunnen alle teveel betaalde bedragen terugvragen. hopelijk heb je deze niet uitgegeven.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2018 13:49

wettelijk gezien art 1376 bw 21/3/1804 moet je het uit eigen beweging terugbetalen, maar zet het opzij en van het ogenblik ze het vragen betaal je alles terug
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”