Hond losgetrokken

Katvg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hond losgetrokken

#1 , 07 feb 2018 20:23

Zaterdag verbleef ik bij mijn vriend. In de avond gingen mijn dochter van 7jaar (hij is niet haar vader) en ik met zijn honden wandelen.
Terwijl zij aan het wachten was op mijn komst heeft een van de honden zich losgetrokken toen er plots 2 wandelaars met hond voorbijkwamen... Een van de wandelaars zou gevallen zijn (eerste versie: ze is gevallen toen ze hun hond wilde afschermen... later die avond beweerde ze omvergelopen te zijn door onze hond)
Mijn vriend heeft onmiddellijk zijn verzekering op de hoogte gebracht. Vandaag komt de tegenpartij zeggen dat er nog allerlei onderzoeken moeten gebeuren (waren pas vanmorgen naar ziekenhuis geweest) en dat wij dat moeten betalen. Mijn vriend heeft ze doorverwezen naar zijn verzekering, maar de tegenpartij leek hier niet akkoord mee te gaan... (we weten dat ze al vaker gesignaleerd is met verband/brace rond de knie die nu zo zwaar gekwetst zou zijn)

Ik vraag mij af of de verzekering problemen zullen maken aangezien een kind van 7jaar de hond vast had (zoals zo vaak)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 07 feb 2018 22:11

Beste

Primo is er een claim inzake schade?
Zijn verzekering zal normaliter niet tussenkomen. U en uw dochter hadden op dat ogenblik de controle over de hond en in zoverre de schade toewijsbaar is zal uw aansprakelijkheid betrokken zijn en niet die van uw vriend. Derwijze zal de schade op u (of uw verzekering) verhaald worden maar nier op die van uw vriend.
Wat de tegenpartij wil of niet wil is niet relevant. Het zullen de verzekeringsmaatschappijen zijn die de aansprakelijkheid bepalen en de schade begroten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 08 feb 2018 16:12

Familiale verzekering.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 08 feb 2018 18:14

Van moeder en dochter dan toch, die van de eigenaar van de honden komt niet ter sprake.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”