Schade aan oprit door staat wegdek

Roeldm
Topic Starter
Berichten: 5

Schade aan oprit door staat wegdek

#1 , 15 jan 2018 19:57

Goede avond,

Mijn vraag is als volgt, wij hebben vorig jaar een woning gekocht waar wij sinds deze zomer ook wonen. In de loop van het voorjaar zijn er werken geweest aan het wegdek waardoor er voor onze oprit een zink is in de goot. Hierdoor loopt het water niet af naar de rioolputten maar vormen er bij regen steeds zeer grote plassen die heel lang blijven staan.

Elke keer er wagens op de baan passeren wordt er water uit deze plassen opgeworpen op onze oprit, sinds kort merken wij dat de stukken van de oprit waar dit water steeds op terecht komt beginnen te verzakken (grond er onder spoelt weg) waardoor er nu een verzakking zit over de hele breedte van de oprit.

Er is volgens mij een duidelijk oorzakelijk verband tussen de staat van de goot na de werken en de schade aan onze oprit. Ik heb dit reeds aangekaart bij de gemeente en ze gaan Farys de putjes laten ruimen. Aangezien het water niet aan de rioolputjes raakt door de zink in de goot is het al op voorhand te voorspellen dat dit niets gaat doen.

Hoe kan ik hier verder mee aan de slag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 15 jan 2018 22:36

Met een beetje geluk wilt uw brandverzekering u hierbij verder helpen.
Indien niet, zou ik er niet aan beginnen.

U zult de gemeente moeten dagvaarden voor de rechter, om dan door de rechter een expert aangesteld te krijgen die jij moet betalen, die dan het verband tussen beide volledig moet vastleggen, en daarna pas zal de rechter hier iets mee kunnen doen.
Daarna zal de gemeente de maximale termijn afwachten, om in beroep te gaan, en het begint opnieuw.
Ondertussen zijn we al 10 jaar verder, heb je veel geld gegeven, en is er nog steeds geen resultaat.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 jan 2018 09:14

Hoe verliep dat "aankaarten" bij uw gemeente? Per sms, mail, telefoon, even gaan zeggen aan het loket , gewone brief of aangetekende brief, aangetekende brief met ingebrekestelling?????
Best stuur je een aangetekende ingebrekestelling met de melding dat je niet verantwoordelijk zal kunnen gesteld worden voor enige ongeval op uw stoep (voetganger die valt), en dat je alle kosten zal aanrekenen aan de gemeente.
Het is nu het goede ogenblik: in oktober zijn het gemaanteraadsverkiezingen , en dat zijn politici een ietsje actiever.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 17 jan 2018 22:12

Toch niet evident. Een oprit wordt doorgaans gelegd op een ondergrond van stabilisé. Dat erodeert niet zomaar met een beetje water...
Vraag is daarenboven in welke mate die erosie dan gebeurt door hemelwater (regen, sneeuw..) dan wel onrechtstreeks door transfert van plaswater vanwege de passerende wagens...
Water is water. Dus zal de erosie door beide bronnen gebeuren, alsmede door mogelijk inadekwate stabilisé...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 13 mar 2018 22:58

Is ook mogelijk dat bij die werken de afvoer beschadigd is, en oprit van onderuit ondergraven wordt

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”