Winkelkar

Saskia Vanhoutte
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Winkelkar

#1 , 26 nov 2017 11:15

Ben ik verantwoordelijk voor het wegwaaien van mijn winkelkar ?
Ik werk in een supermarkt. mijn wagen staat geparkeerd op de personeelsparking achteraan het gebouw.
In mijn middagpauze zet ik mijn boodschappen in mijn wagen en laat de kar achter tegen de muur van het gebouw.
Wanneer ik 1 uur later terugkom neem ik de kar mee naar binnen.
Donderdag stond er redelijk veel wind en is mijn winkelkar tegen de wagen van een collega gewaaid.
Ben ik hiervoor verantwoordelijk ?
Mijn familiale verzekering beweert dat het niet bewezen is dat dit mijn fout is.
Mijn werkgever zegt : is niet gebeurt tijdens de werkuren, dus geen geval voor de BA van de firma.
Wat is jullie mening hierover ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
SV

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 nov 2017 11:27

voor zover ik weet dient u zelf te voorkomen dat u schade berokkent aan derden

als u een winkelkar gebruikt en laat deze onbeheerd achter waardoor deze wegwaait en in botsing komt tegen het voertuig van uw collega ben u daar verantwoordelijk voor.

als de winkelkar op de personeelsparking niet slotvast gemaakt kan worden door middel van het gekende ketting systeem dan moet u deze maar mee naar binnen nemen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 26 nov 2017 11:43

Dat uw familiale dat zegt is niet verwonderlijk. Want zij zouden de schade moeten betalen.
Het is courante praktijk van verzekeringen om de boot af te houden zolang ze niet in gebreke
zijn gesteld door de tegenpartij.
Uw collega moet, via zijn autoverzekering, uw familiale in gebreke stellen.
Dan piepen ze waarschijnlijk anders.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 26 nov 2017 13:59

Lijkt me toch een twijfelgeval.
Het feit dat u de winkelkar onbeheerd en los achtergelaten hebt kan als nalatigheid beschouwd worden. Dit ongeval had vermeden kunnen worden als u na gebruik de winkelkar had teruggezet op een daartoe bestemde plaats.
Laat de verzekeringen het inderdaad maar uitspelen.
Hoe groot is de schade? Want u zal wss wel een franchise hebben.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 26 nov 2017 14:35

was het wel de wind??

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 26 nov 2017 14:36

Dit lijkt met net dé reden waarvoor er een familiale verzekering bestaat.
Zij moeten niet stellen dat de fout niet bewezen is (al zou dit in uw voordeel draaien); als jij zegt dat het uw fout is, moeten zij vergoeden.

Maar inderdaad: wie zegt dat je geen toffe collega had, die jou eventjes wilt pesten, en die winkelkar opzettelijk zou weggeduwd hebben?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 26 nov 2017 14:42

als jij zegt dat het uw fout is, moeten zij vergoeden

Dat klopt al helemaal niet! En de reden is duidelijk.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 26 nov 2017 14:43

was het wel de wind??
Het kan ook telekinese geweest zijn van een slecht karakter.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Saskia Vanhoutte
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 mei 2018 09:44

Bedankt voor jullie reacties. De familiale verzekering heeft uiteindelijk na 6 maanden toch uitbetaald.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 23 mei 2018 17:43

Zoals het hoort...…..

artemis
Berichten: 3293

#11 , 23 mei 2018 19:56

En bedankt om dat terug te komen vermelden.
Het is heel nuttig dat we de afloop weten.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”