Huisbaas van buren heeft een fraudulente(?) schadeclaim bij een bank ingediend, voor een probleem dat volgens de buren (hele nette mensen, totaal geen problemen mee) al minimaal vijf jaar bestaat - lekkende muur - zijn polisvoorwaarden, te vinden op het net melden dat een schade binnen 10 dagen gemeld moet worden om erger te voorkomen!
Bank "expert" heeft "vastgesteld" (met vinger op de siliconenkit op de afvoer van het bad) dat het bad lekt (go figure!) en met een onduidelijk meet apparaatje dat de tussenmuur vochtig is. Geen water onder hoge druk, water met een marker (anilinerood?, kaliumpermanganaat?), of een endoscoop.
Lek ziet in het midden van de muur, niet aan het, zoals ik zou verwachten plafond, ruimte onder ons bad is volkomen droog, afvoerpijp is PVC, en dat roest volgens mij niet echt, noch wordt het aangetast door schoonmaak middelen.
En nee, ik heb geen verzekering. Ooit een gehad in Engeland, die weigerde (was zes jaar klant) een zeer grote schade uit te betalen (blikseminslag bij buren die de halve straat had lamgelegd - "Act of God!")...
Heb een aangetekende brief aan CEO van de bank gestuurd, weet niet hoe vaak opgebeld, Ombudsman ingeschakeld, niets helpt. Ben op dit moment werkeloos, maar inkomen is naar het schijnt te hoog voor pro-deo advocaat.
Bedankt,
Robert
PS: En als iemand een sanitair expert weet in de buurt van Oostende, dan houd ik mij ook aanbevolen!