schade aan vloer

arabescato
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

schade aan vloer

#1 , 11 aug 2017 23:20

Door een lekkage tijdens ons verlof is ongeveer 1/3 van een arabescato vloer onherstelbaar beschadigd (ongeveer 9 vierkante meter).

Dit is een zeer dure marmeren vloer. Wegens de aanwezigheid van deze dure vloer moeten we een hogere verzekeringspremie betalen.
Zelfde tegels zijn niet verkrijgbaar. Een deel van de vloer vervangen is not done, want dan wordt de dure vloer een misbaksel.
Mijn polis verzekert voor de nieuwwaarde.

Waarop moet ik letten opdat ik de schadevergoeding zou krijgen waarop ik recht heb (nieuwwaarde)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2017 00:25

Verzekering durft wel moeilijk doen over esthetische waarde.
Ik weet niet in welke mate die afdwingbaar is.

Hoe oud is het pand of de lekkende installatie? Cf. aannemersaansprakelijkheid of lichte verborgen gebreken (waardoor je met meerdere experts komt te zitten).

Bij discussie laten sommige polissen toe om zelf ook - op kosten van de eigen verzekeringsmaatschappij - een expert aan te stellen die je dossier vooraf kan bekijken en bespreken, en je belangen verdedigen. Wij hebben daar alvast - ten gevolge van een lekkende kraan (13000 EUR schade) - met vrucht gebruik van kunnen maken.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

arabescato
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2017 00:54

Het pand is 30 jaar.
De lekkende installatie (een warmwaterboiler) 11 jaar.
Verzekering wil vergoeden maar wij vragen ons nu af hoeveel dat uiteindelijk zal zijn, wat onze rechten zijn en wat we moeten doen om die rechten te bekomen.
De polis bevat inderdaad de mogelijkheid om - ingeval van niet akkoord - een expert aan te stellen.
Indien die ons gelijk geeft (hoger bedrag raamt dan de verzekering zelf) wordt zijn ereloon door de verzekering betaald.

arabescato:
Arabescato - een witte tot cremé kleurige marmersoort die voorkomt in de Apennijen ten Noorden van Carrrara, Arabescato marmer is altijd geaderd, de kleuren van de adres variëren van beige, rood, bruin, groen, grijs tot zwart. Het breukvlak is suikerkorrelig. Verkoopprijzen voor A-1 kwaliteit beginnen bij een € 95,- tot € 185,- per vierkante meter. Het Arabescato marmer wordt veel toegepast in exclusieve badkamers, exclusieve jachten, entrees of ingangen van grachtenpanden, kantoorpanden en gebouwen.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”