Zal ik veroordeeld worden?

Motemse
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Kruibeke

Zal ik veroordeeld worden?

#1 , 29 jan 2008 21:36

Hallo,

Ik zit met een lastige situatie.

Op 3/7/2007 heeft iemand op de autostrade een middenvinger uitgestoken naar mij. Daardoor was ik furieus en heb ik een blikje op zijn auto gegooid (ik weet het... heel dom!).

Maar goed, de politie heeft mij getraceerd op basis van mijn nummerplaten. Ik ben daar op uitnodiging geweest en heb meteen alles vergoed (ook schriftelijk vermeld). De persoon in kwestie heeft ook zijn klacht ingetrokken.

Vandaag krijg ik een deurwaardersexploot waarop vermeld staat dat ik uitgenodigd ben voor een zitting op de politierechtbank. En dit ten gevolge de bovenvermelde situatie.

Wat kunnen ze mij eigenlijk doen? Kan ik veroordeeld worden? Zou het een veroordeling zijn of een minnelijke schikking? Zou het geseponeerd kunnen worden?

Kan iemand mij hierop een antwoord geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 30 jan 2008 02:50

Kijk, wat ik niet begrijp is dat je onmiddellijk toegegeven hebt. Ik vind dat hij dat blikje misschien wel verdiende. In dat oogpunt zou ik ontkend hebben. Ik ben dan ook maar een mens en dus niet steeds eerlijk.
Waarom zo'n prul voor de politierechtbank komt begrijp ik ook eerlijk gezegd niet. Volgens mij zit er een lichte veroordeling in.
Volgende keer beter.

job
Berichten: 86

#3 , 30 jan 2008 08:48

Een blikje gooien ??? Ongehoord !
Ik hoop dat je zwaar genoeg gestraft wordt voor verkeersagressie...

Reclame

Motemse
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Kruibeke

#4 , 30 jan 2008 12:22

Een blikje gooien ??? Ongehoord !
Ik hoop dat je zwaar genoeg gestraft wordt voor verkeersagressie...
hahahaha

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 01 feb 2008 12:18

Dat zal dan een voorbeeldproces worden! :wink:

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 01 feb 2008 17:23

Was het een blikje dat nog vol was ? Toch geen Red Bull zeker ?

juna
Berichten: 25

#7 , 02 feb 2008 00:45

Aangezien het hier niet gaat om een klachtmisdrijf, heft het geen belang dat deze persoon zijn klacht heeft ingetrokken (sic), het gaat om een misdrijf dat ambtshalve vervolgbaar is door het parket.

Als je spreekt van het intrekken van klacht, dan kan dat mijns inziens enkel betekenen dat het slachtoffer zich geen burgerlijke partij gaat stellen voor de strafrechter om vergoeding te bekomen van diens schade omdat je de schade reeds vergoed hebt, maar dit belet niet dat je op strafrechterlijk vlak een straf kan krijgen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”