Ik kan advocaat niet meer betalen..

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Ik kan advocaat niet meer betalen..

#31 , 31 jul 2017 16:06

In de beoordeling die ik schreef heb ik het woord "fraude" vermeld, wat ik schreef in een heel kwade bui, maar ik heb hier wel bewijs van dat er fraude gepleegd is (factuur op papier).
Het ging in het algemeen om een dienstverlening, waar ik voor betaalde, die naar mijn mening dingen deed die niet door de beugel konden en ik heb dit op internet geplaatst zonder een blad voor de mond te nemen ...
Nu komt de aap uit de mouw, natuurlijk. "Fraude" is een zwaar woord. Het is niet omdat de factuur bijvoorbeeld naar jouw mening veel te hoog is, dat het bedrijf fraudeert. Als je een bedrijf van fraude beschuldigd, moet je dit keihard kunnen bewijzen. Het is geen "fraude" als een bedrijf een diest verleend, waarvan de kwaliteit volgens jou niet naar wens is. Het is geen "fraude" als een bedrijf een héél erg hoog uurloon aanrekent. Het is geen "fraude" als een bedrijf héél erg lang over bepaalde werkzaamheden doen die veel sneller zouden kunnen uitgevoerd worden.

Met andere woorden: als je een bedrijf beschuldigd hebt van fraude, en je kan dit niet keihard bewijzen voor de rechtbank, sta je niet zo sterk in uw schoenen en kan een rechter inderdaad een schadevergoeding toewijzen. Of dit dan ook €25.000 zal zijn, is een andere zaak. Maar stel dat het bedrijf ene bedrijf is dat inbraakalarmen plaatst, dan kan een beschuldiging van fraude inderdaad inkomensverlies betekenen. Het is voldoende dat het bedrijf bijvoorbeeld een mailtje kan voorleggen waarin een potentiële klant die een offerte aangevraagd had, meld dat hij niet op het aanbod ingaat wegens het lezen van uw bericht, en een rechter kan oordelen dat de waarde op die offerte inderdaad geleden schade is voor het bedrijf. Ik zeg maar iets...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
geenuitweg
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#32 , 31 jul 2017 16:10

als jij die fraude kunt bewijzen, dan is er toch geen probleem!

Tegenparij denkt daar blijkbaar anders over.. Maar ondertussen zit ik wel met advocaat kosten die ik niet kan betalen.
Het is fraude die wel voldoet aan de definitie van fraude denk ik.. bewijs is ook heel duidelijk.
Maarja ... ik heb dus een grote fout gemaakt en zal er nu voor moeten boeten een heel aantal jaren ...
Laatst gewijzigd door geenuitweg op 31 jul 2017 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 31 jul 2017 16:15

als jij die fraude kunt bewijzen, dan is er toch geen probleem!
Tegenparij denkt daar blijkbaar anders over...
Kan je me in een privéberichtje even laten weten om wel soort fraude het volgens jou gaat en hoe je dit denkt te bewijzen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

geenuitweg
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#34 , 31 jul 2017 16:25

Sorry dat durf ik niet. Misschien is mijn angst onrealistisch maar zelfs mondeling durf ik hier niets over zeggen. In mijn hoofd klinkt alles als "laster", zelfs mijn mening durf ik niet goed uit te spreken. Dat zal misschien ooit wel overgaan maar op het moment heb ik het heel moeilijk..

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#35 , 31 jul 2017 17:00

Sorry dat durf ik niet. Misschien is mijn angst onrealistisch maar zelfs mondeling durf ik hier niets over zeggen. In mijn hoofd klinkt alles als "laster", zelfs mijn mening durf ik niet goed uit te spreken. Dat zal misschien ooit wel overgaan maar op het moment heb ik het heel moeilijk..
Het is uiteraard uw goed recht om er verder niets over te willen lossen.

Dan blijft mijn finale stelling: als je een bedrijf van fraude hebt beschuldigd in het openbaar, en je kan geen 100% sluitend bewijs geven van die bewering, dan sta je er niet goed voor. Jammer, maar helaas.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”