Ik kan advocaat niet meer betalen..

Meeboo
Berichten: 1488

Re: Ik kan advocaat niet meer betalen..

#16 , 31 jul 2017 12:48

sinds wanneer is het plaatsen van een negatieve beoordeling strafbaar?
Dan staan sites als tripadvisor, google en facebook vol misdrijven??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#17 , 31 jul 2017 12:52

Tegenpartij is dus alvast slim genoeg geweest om niet de correctionele weg te bewandelen.

Zoals Xenophon aanhaalt: iedereen kan voor de burgerlijke rechtbank om het even wat eisen, maar dat betekent nog niet dat ze het op basis van het dossier zullen krijgen, ongeacht hoeveel dure advocaten ze erop zetten. Een advocaat helpt natuurlijk voor de juridische onderbouwing, maar die kan van een flutdossier (hypothetisch, we weten niet of dat hier het geval is) evenmin plots een sterke zaak maken. Als zijn cliënt op echter op actie via gerechtelijk aandringt en daarvoor het gangbare tarief betaalt, zullen de meeste advocaten daar in meegaan.
"sowieso" schrijf je zo.

geenuitweg
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#18 , 31 jul 2017 13:02

sinds wanneer is het plaatsen van een negatieve beoordeling strafbaar?
Dan staan sites als tripadvisor, google en facebook vol misdrijven??
Sommige mensen met veel geld proberen hier nog meer geld aan te verdienen door je aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. Dit is bij mij gebeurd.
Alles hangt af van hoe de rechter hier over oordeelt.
Maar ondertussen ben ik al veel geld kwijt.
Tegenpartij heeft massa's geld dus.. maakt hen niet uit.
Ze proberen nog meer geld te verdienen op de rug van gewone mensen.
Hoe dan ook; mij zul je nooit meer een beoordeling zien plaatsen op internet...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 31 jul 2017 13:06

n gewone mensen.
sinds wanneer is het plaatsen van een negatieve beoordeling strafbaar?
Dan staan sites als tripadvisor, google en facebook vol misdrijven??

Hoe dan ook; mij zul je nooit meer een beoordeling zien plaatsen op internet..

.
Even off topic was dit voor een horeca zaak ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 31 jul 2017 13:10

sinds wanneer is het plaatsen van een negatieve beoordeling strafbaar?
Dan staan sites als tripadvisor, google en facebook vol misdrijven??
Dit vraag ik me ook af hoe zij dit mogen, een zeer belangrijk horeca blad in Nederland heeft enkele jaren reeds een proces gevoerd, maar helaas zij hebben verloren !

En sommige worden afgebroken tot in de grond !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#21 , 31 jul 2017 13:11

en hoeveel negatieve commentaren heeft u geplaatst? waren ze terecht of verzonnen?
Het plaatsen van 1 negatieve comment leidt mijn inszien niet tot schadeverloed van een zaak en is dus ook geen misdrijf

als u dat natuurlijk veelvuldig gedaan heeft is het wel een misdrijf

geenuitweg
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#22 , 31 jul 2017 13:20

Neen was niet voor een horecazaak. Had niets met mijn beroep te maken. Was 1 beoordeling en was niet gelogen want heb bewijzen met foto's .. enige reden waarom ze mij dagvaarden is omdat ze hopen er veel geld mee te verdienen..

LeenW
Berichten: 12811

#23 , 31 jul 2017 13:30

sinds wanneer is het plaatsen van een negatieve beoordeling strafbaar?
Dan staan sites als tripadvisor, google en facebook vol misdrijven??
Een negatieve beoordeling is niet noodzakelijk strafbaar. Als het over laster gaat natuurlijk wel. Er is een duidelijk verschil tussen "ik vond het eten niet lekker" en "er zaten kakkerlakken op de sla".

Ik vermoed dat als een restaurant ooit tijd en geld wil steken in een proces, ze dit wel kunnen halen.

Meeboo
Berichten: 1488

#24 , 31 jul 2017 13:51

Als er effectief kakkerlakken op je sla zouden zitten en je maakt daar een vermelding van doe je toch niets mis.

mij lijkt het als je stelselmatig en constant zulke berichten plaatst dat je wel strafbaar bent.

Maar om nu een claim van 25k te krijgen voor 1 comment, dat vind ik overdreven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 31 jul 2017 14:03

Neen was niet voor een horecazaak.
Mogen we weten waarover het dan wel ging? Dit kan helpen om u meer gerichte raard te geven.
Had niets met mijn beroep te maken. Was 1 beoordeling en was niet gelogen want heb bewijzen met foto's .. enige reden waarom ze mij dagvaarden is omdat ze hopen er veel geld mee te verdienen..
Da's een reden die voor een rechter niet stand houdt, hoor. Zoals eerder al gezegd: als de tegenpartij claimt om schade geleden te hebben, zal ze deze schade moeten bewijzen.

Stel dat jij naar de kapper geweest bent, en deze laatste heeft uw haar compleet om zeep geholpen en je post daar foto's van op Internet en vertelt uw verhaal, dan mag dit kapper nog zo rijk zijn, de kans dat hij of zij jou een schadevergoeding van € 25.000 kan laten betalen is nihil (tenzij je het verhaal uit uw duim zou gezogen hebben).

Als je dus kan vertellen wat er exact gebeurd is, kunnen wij veel beter inschatten hoe groot de kans is dat je effectief een schadevergoeding moet betalen. Want zoals eerder gezegd: die schadevergoeding moet uw grootste zorg zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#26 , 31 jul 2017 14:09

Als het over laster gaat natuurlijk wel. Er is een duidelijk verschil tussen "ik vond het eten niet lekker" en "er zaten kakkerlakken op de sla".

Als je schrijft "ik vond het eten niet lekker" is het duidelijk dat je een persoonlijke mening geeft. Uiteraard niet strafbaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

geenuitweg
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#27 , 31 jul 2017 14:37

Het spijt me, ik durf het verhaal hier niet te schrijven, ik ben bang dat ze opnieuw achter me aan komen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 31 jul 2017 14:46

Het spijt me, ik durf het verhaal hier niet te schrijven, ik ben bang dat ze opnieuw achter me aan komen.
Je hoeft niet tot in het kleinste detail te gaan. Ging het bijvoorbeeld om goederen die je aangekocht had, of ging het om een service waar je voor betaald had? Heb je in die beoordeling gewoon je eigen mening gegeven, geïllustreerd met foto's, of heb je daar beweringen in het algemeen gedaan? Bijvoorbeeld, als je zegt: "computerzaak X zal bij herstellingen altijd een uur meer werk aanrekenen dan ze effectief gedaan hebben." Dan is dit een lasterlijke bewering die je niet kan bewijzen, en effectief strafbaar. Als je echter zegt: "Computerzaak X heeft 5 uur aangerekend om het probleem te vinden, wat me toch wel veel lijkt als je wat verstand van zaken hebt." dan is dit een eigen mening en kan je daar niet voor bestraft worden (tenzij je liegt over het aantal aangerekende uren), en is de kans ook héél klein dat een rechter je daarvoor schadevergoeding laat betalen, ook al heeft de tegenpartij een dure advocaat.

Dat soort "nuances" is voor de mensen hier belangrijk om te weten hoeveel kans je maakt die schadevergoeding te moeten betalen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

geenuitweg
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#29 , 31 jul 2017 14:54

In de beoordeling die ik schreef heb ik het woord "fraude" vermeld, wat ik schreef in een heel kwade bui, maar ik heb hier wel bewijs van dat er fraude gepleegd is (factuur op papier).
Het ging in het algemeen om een dienstverlening, waar ik voor betaalde, die naar mijn mening dingen deed die niet door de beugel konden en ik heb dit op internet geplaatst zonder een blad voor de mond te nemen ...

jef007
Berichten: 1679

#30 , 31 jul 2017 15:51

als jij die fraude kunt bewijzen, dan is er toch geen probleem!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”