Nu komt de aap uit de mouw, natuurlijk. "Fraude" is een zwaar woord. Het is niet omdat de factuur bijvoorbeeld naar jouw mening veel te hoog is, dat het bedrijf fraudeert. Als je een bedrijf van fraude beschuldigd, moet je dit keihard kunnen bewijzen. Het is geen "fraude" als een bedrijf een diest verleend, waarvan de kwaliteit volgens jou niet naar wens is. Het is geen "fraude" als een bedrijf een héél erg hoog uurloon aanrekent. Het is geen "fraude" als een bedrijf héél erg lang over bepaalde werkzaamheden doen die veel sneller zouden kunnen uitgevoerd worden.In de beoordeling die ik schreef heb ik het woord "fraude" vermeld, wat ik schreef in een heel kwade bui, maar ik heb hier wel bewijs van dat er fraude gepleegd is (factuur op papier).
Het ging in het algemeen om een dienstverlening, waar ik voor betaalde, die naar mijn mening dingen deed die niet door de beugel konden en ik heb dit op internet geplaatst zonder een blad voor de mond te nemen ...
Met andere woorden: als je een bedrijf beschuldigd hebt van fraude, en je kan dit niet keihard bewijzen voor de rechtbank, sta je niet zo sterk in uw schoenen en kan een rechter inderdaad een schadevergoeding toewijzen. Of dit dan ook €25.000 zal zijn, is een andere zaak. Maar stel dat het bedrijf ene bedrijf is dat inbraakalarmen plaatst, dan kan een beschuldiging van fraude inderdaad inkomensverlies betekenen. Het is voldoende dat het bedrijf bijvoorbeeld een mailtje kan voorleggen waarin een potentiële klant die een offerte aangevraagd had, meld dat hij niet op het aanbod ingaat wegens het lezen van uw bericht, en een rechter kan oordelen dat de waarde op die offerte inderdaad geleden schade is voor het bedrijf. Ik zeg maar iets...