Doek van onze omheining stuk door buren

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

Re: Doek van onze omheining stuk door buren

#16 , 26 jul 2017 20:08

. Ons gaat het gewoon om het principe.
Indien uw principes u een gokje van rond de 1000 Euro (minimaal) waard zijn dan kan u er een zaak van maken.

Maar u zal minstens moeten bewijzen dat het de honden van uw buren zijn die deze schade veroorzaakt hebben en dat zij geen vreemde oorzaak kunnen aanvoeren, zoals u die vanuit uw tuin hun hond stond op te hitsen, ik zeg maar wat.

De meeste vrederechters zijn ook vrij pragmatische mensen die zich -naast de strikt juridische kant van de zaak- ongetwijfeld ook zullen afvragen waarom u die doek aan de kant van de buren hebt gehangen, veilig buiten bereik van úw hond en waarom u hen er nooit op hebt gewezen dat het gaat om een afsluiting die volledig op uw eigendom starten zij ervoor dienen te zorgen dat deze niet beschadigd kan worden.

Ik denk ook nooit dat u die 70 meter doek op hun kosten zal kunnen laten vervangen:

- om te beginnen is er de depreciatie, wat is de normale levensduur van zo'n doek?
- m.i. zal u hoogstens kunnen bekomen dat de beschadigde plekken gepatched worden.

Enfin, praat er eens over met een advocaat, in tegenstelling tot magistraten zien die principiële mensen meestal graag komen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#17 , 26 jul 2017 23:40

Ik dacht begrepen te hebben dat de buren via berichten al toegegeven hebben dat hun honden verantwoordelijk waren voor de schade en dat zij het zouden maken Is dit dan geen bewijs?
Ik heb zo'n doek al bijna 20 jaar hangen (was dure, goede kwaliteit), 5 jaar is dus zeker nog lang niet versleten. Ik begrijp dat u graag vergoed wil worden.
En het is inderdaad mooier als de doek aan de buitenzijde hangt.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#18 , 27 jul 2017 06:57

Die berichten zullen hoogstens als begin van bewijs gelden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”