Stiefvader van mijn zoon

HansSmet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stiefvader van mijn zoon

#1 , 12 jun 2017 01:20

Mijn zoon heeft sinds een dikke maand zijn rijbewijs, elk weekend dat hij bij mij is mag hij mijn auto gebruiken.
Afgelopen zondag was hij naar zijn moeder en stiefvader gegaan om iets op te halen en nog een beetje te studeren. Hij had hij zich op de (lange) oprit geparkeerd.
Zijn stiefvader had een auto nodig uit de garage aan die oprit.
Hij heeft de sleutels van mijn wagen genomen en deze verzet, hierbij heeft hij de handrem heel hard aangetrokken.
Daarna zijn hij en mijn ex weggereden.
De auto stond blijkbaar op een 20 tal cm van hun nieuwe mercedes geparkeerd en mijn zoon kreeg ook de veel te hard aangespannen handrem niet meteen los.
Na wat gesukkel is dit wel gelukt en bij het achteruitrijden, hij wilde zeker de nieuwe mercedes niet beschadigen, heeft hij de motor 125cc geraakt en is die omver gevallen. de schade aan de motor valt wel mee maar gaat dus wel geld kosten, aan de auto is niks.
Mijn vraag is eigenlijk of mijn zoon zijn stiefvader wel het recht had om mijn auto zomaar te verzetten???
Ik vind het vooral een beetje hatelijk dat deels door zijn toedoen dit is gebeurd en vooral had voorkomen kunnen worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2017 15:16

Het is uw zoon die de moto omver gereden heeft, niet de stiefvader.

U zegt dat de stiefvader het voorval had kunnen voorkomen door de wagen niet te verplaatsen.
Ik zeg dat uw zoon het voorval had kunnen voorkomen door zich niet voor de garage te parkeren (zodat de stiefvader de wagen niet had moeten verplaatsen). Ook u had het voorval kunnen voorkomen door uw wagen niet uit te lenen aan uw zoon.

Dus kortom: uw zoon heeft de moto omver gereden. Uw verzekering zal deze schade moeten vergoeden. Het feit dat de stiefvader de wagen voordien verplaats had, verandert daar niets aan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”