Juridisch advies, Vergiftiging van huisdier

LauraStordeur
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Juridisch advies, Vergiftiging van huisdier

#1 , 10 mei 2017 22:22

Beste leden,

Ik ben radeloos. Mijn hond kreeg een maand geleden een pil, geadviseerd door onze huis dieren arts. Ze was maar 11 weken oud maar op de bijsluiter stond dat het vanaf 8/9 weken al mocht gegeven worden. 12 uur na innamen was mijn hond letargisch en verstijfd van krampen en hijgen. Ik dacht eerst aan epilepsie maar toen de dierenarts erbij kwam gokte hij op vergiftiging, en nog een zware ook nog. hij gaf vocht in te spuiten om het uur, wat ik ook gedaan heb, maar haar toestand bleef verergeren. Ze werd diezelfde avond opgenomen bij mijn huis dieren arts. Ik sprak over het feite dat ik dacht dat het misschien wel de pil kon zijn. Wat hij dan ook stokvast negeerde. Volgens hem kon het dat zeker niet zijn ook al had hij geen andere logische verklaring aangezien de pup ervoor perfect gezond was, en niets anders inslikte.

Na twee nachten was ze steeds niet beter en stelde de dierenarts al euthanasie voor mijn pup. Ik was het aan het overwegen maar wou nog maar een laatste poging doen om mijn hondje te redden. Ik bracht ze naar een Kliniek in Deinze, twee uur rijden. Het was de moeite waard, na een week hevige en kostelijke behandelingen werd ze een beetje beter maar kon nog steeds niet stappen laat staan alleen zijn. Heel haar zenuwstelsel was afgebroken. ze was ook bling.

Ze mocht toch naar huis. Met veel zorg ging het al een beetje beter en namen we ook wat meer contact op met [de producent van de pil], die ondertussen als wat gehoord had van de dierenartsen en een compleet klachtendossier hadden gekregen van de toestand van mijn hond. Ze negeerden ferm enige betrekking te hebben en wenste geen contact met ons, enkel en alleen met de dierenartsen. Wat mij serieus dwars zat ! ze stelde zelfs voor de autopsie te betalen mocht mijn pup overleden en twee bloedanalysen hebben ze betaald, maar anderen die ik voorschoot hebben ze niet terugbetaald ook al hadden ze het oraal vermeld dat ze het gingen doen.

We hebben alles laten testen en het kliniek stelde vast dat er geen andere oorzaak kon zijn dan het inamen van [de pil]. Het is nu al een maand bijna en we hebben nog steeds geen nieuws van [de producent van de pil]. Maar de zorg kosten blijven opkomen, ik zit ondertussen al aan meer dan 2000 euro, en met de beste goede wil ik ben maar een winkelarbeider die niet zo veel verdient. Ik ga die kosten niet kunnen blijven betalen, ook al wens ik het beste voor mijn hondje.

Ik vind het niet kunnen dat ze het dossier opzij leggen , en ons niet willen contacteren voor vergoeding van de medische kosten die zij veroorzaakten door hun medicijn. Het blijkt dat mijn hondje niet de enigste is en er veel overlijdens zijn gemeld geweest. Maar dat ook ontkennen ze.

Ik wil graag dit alles hoger trekken, maar weet niet goed waar beginnen.

Graag had ik wat van jullie raad.

Alvast bedankt,

groetjes Laura

[firma naam verwijderd / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 mei 2017 22:31

Ik vind dat zeer erg.
Maar ik vrees dat je als individu niet opkan tegen een multinational.
Ik bedoel dat ze je kapot zullen procederen als je hen zou dagvaarden.

Het enige dat ik als alternatief kan bedenken is de zaak te melden bij het Federaal Agentschap voor
Geneesmiddelen. Die bekommeren zich ook om dierkundige geneesmiddelen.
zie: http://www.fagg-afmps.be/nl/DIERGENEESKUNDIG_gebruik
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LauraStordeur
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2017 22:38

Ik vind dat zeer erg.
Maar ik vrees dat je als individu niet opkan tegen een multinational.
Ik bedoel dat ze je kapot zullen procederen als je hen zou dagvaarden.

Het enige dat ik als alternatief kan bedenken is de zaak te melden bij het Federaal Agentschap voor
Geneesmiddelen. Die bekommeren zich ook om dierkundige geneesmiddelen.
zie: http://www.fagg-afmps.be/nl/DIERGENEESKUNDIG_gebruik
Wel ik ben niet echt alleen, we hebben een petitie en paar andere gevallen die met ons mee willen staan tegen MSD. Tot nu toe hebben we 13000 handtekeningen voor de petitie. Ik weet nu wel niet hoeveel gewicht dit zou hebben..

Bedankt voor de link ik ga het zeker bij hun melden.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 11 mei 2017 06:15

Je kan je ook aansluiten op de Facebook groep ''Is Bravecto Veilig". De problemen met Bravecto zijn wereldwijd bekend met duizenden overleden honden. De problemen zijn aangehaald in een aantal TV reportages, maar MSD stopt z'n kop in't zand en zegt dat er niets aan de hand is.
Jouw pup zal er niet door terug komen, maar het is enkel door jouw ervaring te delen dat er heel misschien beweging in de zaak komt om nieuwe slachtoffers te vermijden.
P.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 11 mei 2017 08:54

gelieve de naam van de firma te verwijderen aub

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mei 2017 16:22

Onthoud voor het gemak de volgende stelregel: Farmacie is oorlog, zodat je niet verbaast moet worden als producenten van geneesmiddelen over lijken gaan.

Mij moeten ze niet wijsmaken dat ze de nadelige effecten ervan niet kenden op het tijdstip waarop het product in het verkeer werd gebracht.

De ziekte-industrie vormt zowel voor mens als dier een gevaar.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mei 2017 17:37

Soms spijtig dat een échte class action in BE niet bestaat.
Mogelijk lopen er intussen wel in andere landen?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 mei 2017 18:30

Beste leden,

Ik sprak over het feite dat ik dacht dat het mischien wel de Bravecto pil kon zijn. Wat hij dan ook stokvast negeerde. Volgens hem kon het dat zeker niet zijn ookal had hij geen andere logische verklaring aangezien de pup ervoor perfect gezond was, en niets anders inslikte.


groetjes Laura
Bijwerkingen van medicijnen interesseert hen niet, met alle catastrofale gevolgen van dien, zie: http://www.artsenapotheker.nl/huisarts/ ... eiend.html

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 12 mei 2017 09:03


Bijwerkingen van medicijnen interesseert hen niet, met alle catastrofale gevolgen van dien, zie: http://www.artsenapotheker.nl/huisarts/ ... eiend.html
Artikeltje gaat over Amerika en is tien jaar oud.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 mei 2017 09:51

In Europa is het niet anders gesteld en nog steeds actueel, lees bijv. de ervaring van TS.

Dit is ook mijn ervaring en van vele anderen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”