Echtgenote aansprakelijk maken?

bertrand202
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Echtgenote aansprakelijk maken?

#1 , 09 mei 2017 14:57

Dag iedereen,

ik ben een enthousiaste postzegelverzamelaar, en had verschillende zeldzame en oude postzegels (onder andere cadeau gekregen van mijn vader).
Onlangs heeft mijn echtgenote (soon to be ex-wive, we gaan scheiden) een fles wijn over mijn verzameling gemorst en is die nu helemaal naar de vaantjes. Wat kan ik doen om mijn echtgenote aansprakelijk te maken hiervoor, kan ik hiervoor een vergoeding of nieuwe (dezelfde) postzegels afdwingen?

Bedankt en met vriendelijke groeten,
Bertrand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 mei 2017 16:16

Dag iedereen,

ik ben een enthousiaste postzegelverzamelaar, en had verschillende zeldzame en oude postzegels (onder andere cadeau gekregen van mijn vader).
Onlangs heeft mijn echtgenote (soon to be ex-wive, we gaan scheiden) een fles wijn over mijn verzameling gemorst en is die nu helemaal naar de vaantjes. Wat kan ik doen om mijn echtgenote aansprakelijk te maken hiervoor, kan ik hiervoor een vergoeding of nieuwe (dezelfde) postzegels afdwingen?

Bedankt en met vriendelijke groeten,
Bertrand
Behalve indien jullie met volledige scheiding van goederen zijn gehuwd heeft het zin om dat te proberen.
Onder het wettelijk stelsel niet want dan zal je vergoed worden met het gemeenschappelijke geld en betaal je je eigen verlies.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Loreen
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 aug 2017 12:41

Is dit een serieuze vraag? Een beetje beter op uw spullen letten misschien;)...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”