Duim afgebeten

Skyrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Duim afgebeten

#1 , 02 mei 2017 15:35

Beste,

Ik ben benieuwd hoe alles nu gaat lopen...

Mijn duim is afgebeten door een hond uit de buurt. Hoewel ik deze man niet kende heeft hij er alles aan gedaan mij in een slecht daglicht te plaatsen.
Over de feiten liegt hij, over de aanleiding en zelfs over een eerdere aanvaring heeft hij gelogen.

Deze leugens kan ik weerleggen doordat er bij dat eerdere incident een getuige was, en andere dingen kunnen weerlegt worden door posts op Facebook.

Ik weet dus zeker dat hij aansprakelijk gesteld gaat worden, daarvoor waren zijn leugens niet goed genoeg om dat te weerleggen.

Maar als hij gelogen heeft vervalt voor zijn verzekering hun aansprakelijkheid doordat het fraude is.

Ga ik dan ooit nog vergoed worden of is alles voor niets geweest...?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2017 15:39

Als hij een verzekering heeft ???

Dan zal de verzekering u betalen en zij zullen dit aan hem terug vorderen, hopelijk heeft hij een verzekering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Skyrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mei 2017 15:41

Hij is inderdaad verzekerd...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mei 2017 15:45

Dan komt dit in orde .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Skyrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mei 2017 15:47

Gelukkig

Na bijna twee jaar gaat de zaak komende september voorkomen tenzij de verzekering zegt dat zijn schuld vast staat...

Alvast bedankt hé

Skyrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 mei 2017 09:46

Nog één vraag...

Beslist de verzekering van de tegenpartij of het naar de rechtbank gaat of ligt die beslissing bij zijn verzekering...?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 mei 2017 10:01

Nog één vraag...

Beslist de verzekering van de tegenpartij of het naar de rechtbank gaat of ligt die beslissing bij zijn verzekering...?
Ongeacht wat de eigenaar van de hond vertelt / liegt / zegt, is hij verantwoordelijk voor de schade die zijn hond aangericht heeft. Of hij voor de rechtbank moet komen, beslist enkel het parket. Als de politie er bijvoorbeeld bijgeweest is, kan die een PV omaken voor onvrijwillige slagen en verwondingen (of iets in die zin. Geen idee welke wetten allemaal overtreden worden als een hond iemand aanvalt), en beslist het parket welk gevolg hieraan gegeven wordt. Jijzelf kan ook een klacht indienen en zo een bijkomende schadevergoeding eisen.

Als de eigenaar van de hond een familiale verzekering heeft, zal deze sowieso uw schade moeten vergoeden (medische kosten, arbeidsongeschiktheid, eventuele invaliditeit, etc...). Als die verzekering meent dat de eigenaar van de hond hen belogen heeft, moeten zij hun "schade" verhalen op de eigenaar van de hond, en er eventueel een rechtzaak van maken of een klacht indienen wegens oplichting of iets dergelijks. Maar hun verplichting naar u toe blijft sowieso bestaan. Zij moeten uw schade vergoeden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”