Schade aan voertuig in bruikleen

stefp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade aan voertuig in bruikleen

#1 , 21 apr 2017 18:25

Ik heb het volgende voor. Enkele maanden geleden leende ik voor enkele uren de lichte vrachtauto van iemand om enkele afvoerbuizen te vervoeren. Ik plaatste het voertuig voor mijn woning, plaatste de afvoerbuizen in de laadruimte en gooide de achterdeur dicht. Hierdoor schoten de afvoerbuizen tegen de voorruit waardoor deze brak.

Kan ik dit aangeven aan mijn familiale verzekering en zoja, wordt dit gedekt hierdoor?

Alvast bedankt voor de info.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 21 apr 2017 22:50

Enkele maanden geleden?
Vermoedelijk is het gebruik van 'geleende voertuigen' uitgesloten lees daarvoor uw polis.
Qua termijn vrees ik daarvoor.

stefp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2017 09:14

De aangifte is gebeurd direct na het 'voorval'. Ik vroeg me gewoon af om en dit aanvaard of niet. In mijn polis art 31 staat inderdaad dat geleende roerende goederen uitgesloten worden..

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2017 09:39

De aangifte is gebeurd direct na het 'voorval'. Ik vroeg me gewoon af om en dit aanvaard of niet. In mijn polis art 31 staat inderdaad dat geleende roerende goederen uitgesloten worden..
In dat geval ken je het antwoord dus...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 24 apr 2017 12:04

U had een aparte verzekering moeten nemen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”